TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Blended learning combineert de kracht van fysiek onderwijs met de voordelen van online onderwijs en verrijkt daarmee de leerervaring van studenten. Het bevordert de interactie tussen studenten en de leerstof, tussen studenten en de docent, en tussen studenten onderling. Op deze pagina lees je meer over wat blended learning is en hoe je dit toepast in je eigen onderwijs. Bekijk ook de praktijkvoorbeelden van collega’s en verschillende praktische hulpmiddelen waarvan je gebruik kunt maken als docent.
Podcasts hebben in het afgelopen decennium de harten van vele luisteraars veroverd, waaronder die van studenten: ruim 70% van de 18- tot 35-jarigen beluistert regelmatig podcasts. Podcasts zijn niet alleen leuk om naar te luisteren, maar kunnen ook een waardevolle toevoeging zijn aan het leerproces. Ben je benieuwd welke meerwaarde podcasts kunnen hebben voor jouw onderwijs? In dit artikel worden twee onderwijstoepassingen van podcasts beschreven: als leermateriaal en als toetsvorm.
In het Bushuis bevindt zich de FGw Kennisclipstudio. In dit artikel lees je meer over het opnemen van een kennisclip in de studio.
Hoe zorg je ervoor dat de slides je verhaal zo goed mogelijk ondersteunen?
Jitte Waagen is tijdens de coronapandemie in het 4D Research Lab gaan experimenteren met een Virtual Reality (VR) technologie.
De optimale cocktail voor onderwijs: Blended Learning. Jolanda Broex is projectmedewerker blended learning bij het Teaching and Learning Centre FGw.
Dit artikel gaat in op de voor- en nadelen van het opnemen van colleges vanuit het perspectief van docenten en studenten.