TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Hoe combineren we de kracht van fysiek onderwijs met de voordelen van online onderwijs? Leer meer over het thema Blended learning en verrijk de leerervaring van je studenten. Zo bevorder je de interactie tussen studenten en de leerstof, tussen studenten en jou als docent, en tussen studenten onderling. Op deze pagina lees je meer over wat blended learning is en hoe je dit toepast in jouw onderwijs. Bekijk praktijkvoorbeelden van collega’s. En profiteer van het ontwikkelingsaanbod, waaronder de e-learning en cursus Blended learning.
Hieronder vind je artikelen uit het TLC-netwerk over Blended learning. Bekijk ook de andere onderwijsthema’s.
Om studenten actief te betrekken bij de lesstof en (groeps)opdrachten kun je gebruik maken van het digitale Microsoft Whiteboard.
Ben je benieuwd welke meerwaarde podcasts kunnen hebben voor jouw onderwijs? In dit artikel worden twee onderwijstoepassingen van podcasts beschreven: als leermateriaal en als toetsvorm.
In het Bushuis bevindt zich de FGw Kennisclipstudio. In dit artikel lees je meer over het opnemen van een kennisclip in de studio.
Hoe zorg je ervoor dat de slides je verhaal zo goed mogelijk ondersteunen?
Jitte Waagen is tijdens de coronapandemie in het 4D Research Lab gaan experimenteren met een Virtual Reality (VR) technologie.
De optimale cocktail voor onderwijs: Blended Learning. Jolanda Broex is projectmedewerker blended learning bij het Teaching and Learning Centre FGw.
Dit artikel gaat in op de voor- en nadelen van het opnemen van colleges vanuit het perspectief van docenten en studenten.
In dit project werd er door studenten kennisgemaakt met het nieuwe digitale onderzoeksgebied, en -materialen. Hierdoor werd ook de studentenparticipatie vergroot en verbeterd.
Hybride onderwijs biedt de mogelijkheid om onderwijs op locatie te verzorgen terwijl online deelnemers tegelijkertijd deelnemen aan het college.

