De kracht van feedback geven

activerend leren
interactief lesgeven
Pitch2Peer
peer review
blended
feedback
teacher story

Dr. Toni Pape

Universitair docent mediastudies

Meer informatie

Voor mijn keuzevak Games meldden zich rond de 75 studenten aan, wat het lastig maakt om veel interactie met studenten te hebben

Wij wilden zeker bij een vak rond Games interactie en technologie een prominente rol geven. Maar hoe ontwikkel je een interactieve werkgroep voor 75 studenten? Wij hebben toen besloten om een blended learning experiment aan te gaan waar fysieke bijeenkomsten worden gecombineerd met digitale, interactieve media. Hiervoor hebben we het het platform Pitch2Peer gebruikt dat studenten in staat stelt om hun werk (individueel of in groepen) aan elkaar te presenteren. Vervolgens moeten studenten het werk van elkaar beoordelen en feedback geven.

Studenten werden na het werkcollege gevraagd om met een aantal andere studenten online werk te delen en elkaar gestructureerd van feedback te voorzien. Door elkaars werk te lezen en te becommentariëren, leren de studenten van elkaar.

Studenten zien zelf in dat oppervlakkige feedback nutteloos is