TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Op deze pagina delen we artikelen die het TLC heeft geschreven en good practices van docenten binnen de UvA op het gebied van toetsing. Kijk onderaan deze pagina voor een overzicht van alle artikelen.
Een manier van toetsing waarbij de studenten gevraagd wordt om eigen en/of andermans inzet te beoordelen. Ben je benieuwd hoe je deze beoordelingsvorm kunt integreren in jouw onderwijs? Lees dan het artikel voor meer informatie en praktische adviezen.
Het geven van video-opdrachten roept veel vragen op rond het beoordelen ervan. Bijvoorbeeld: is het eerlijk om studenten af te rekenen op de kwaliteit van de video als ze geen training hebben gehad in vaardigheden om video te maken? Of hoe zorg er je ervoor dat studenten op een juiste manier verwijzen naar referenties? In onderstaande video proberen we deze en andere vragen te beantwoorden.
Blended learning-experiment waar fysieke bijeenkomsten zijn gecombineerd met digitale, interactieve media. Het Pitch2Peer-platform stelt studenten in staat hun werk aan elkaar te presenteren.
Pilotproject Visuele Interactieve Feedback Online: respons van interactieve vraag-sessies gebruiken om korte kennisclips te maken met aanvullende uitleg.