TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Op deze pagina delen we artikelen die het TLC heeft geschreven en good practices van docenten binnen de UvA op het gebied van toetsing. Kijk onderaan deze pagina voor een overzicht van alle artikelen.
Een manier van toetsing waarbij de studenten gevraagd wordt om eigen en/of andermans inzet te beoordelen. Ben je benieuwd hoe je deze beoordelingsvorm kunt integreren in jouw onderwijs? Lees dan het artikel voor meer informatie en praktische adviezen.
Het geven van video-opdrachten roept veel vragen op rond het beoordelen ervan. Bijvoorbeeld: is het eerlijk om studenten af te rekenen op de kwaliteit van de video als ze geen training hebben gehad in vaardigheden om video te maken? Of hoe zorg er je ervoor dat studenten op een juiste manier verwijzen naar referenties? In onderstaande video proberen we deze en andere vragen te beantwoorden.
Wij wilden zeker bij een vak rond Games interactie en technologie een prominente rol geven. Maar hoe ontwikkel je een interactieve werkgroep voor 75 studenten?
Wij hebben toen besloten om een blended learning experiment aan te gaan waar fysieke bijeenkomsten worden gecombineerd met digitale, interactieve media. Hiervoor hebben we het het platform Pitch2Peer gebruikt dat studenten in staat stelt om hun werk (individueel of in groepen) aan elkaar te presenteren.
Ik heb het pilotproject “Visuele Interactieve Feedback Online” gestart. Hierbij heb ik de response data van de interactieve vraag-sessies gebruikt om korte kennisclips te maken met aanvullende uitleg.