Teaching & Learning Centre - FGw

Ondersteuning

Bij het Teaching & Learning Centre FGw kun je terecht met vragen of wensen ten aanzien van docentontwikkeling en onderwijsinnovatie. Je kunt er inspiratie voor je onderwijs opdoen en ervaringen en good practices uitwisselen met collega’s.

Heb je een didactische of technische vraag? Je kunt een afspraak inplannen voor individuele ondersteuning of advies.

Afspraak inplannen

Uitgelicht

Docentontwikkeling

Cursussen en workshops

Aan het eind en het begin van elk onderwijsblok organiseren we didactische workshops over peerreviewen, feedback, toetsing, activerend leren en meer.

Bekijk alle workshops
Programma's

We bieden verschillende leergangen aan voor FGw-docenten:

Bekijk alle programma's
Nieuwe docenten

Ben je een nieuwe docent? Op deze pagina hebben wij veelgestelde inhoudelijke vragen verzameld die voor nieuwe medewerkers binnen FGw relevant kunnen zijn.

Veelgestelde vragen
Een-op-een afspraak

Wens je ondersteuning bij jouw onderwijs?

Heb je bijvoorbeeld een didactische of technische vraag over toetsing, taalvaardigheid, feedback of generatieve AI?

Plan dan eenvoudig een afspraak in met een van de experts van het TLC FGw.

Maak direct een afspraak
E-learnings

Het TLC heeft verschillende e-learnings ontwikkeld die je op je eigen tempo kunt volgen. Ga direct naar:

Bekijk alle E-learnings

Onderwijsinnovatie

Programma's voor opleidingen

Met het Zichtbare Leerlijnen Programma kunnen opleidingen de opbouw en samenhang binnen een curriculum verbeteren en zichtbaar maken voor studenten, docenten of visitatiecommissies.

Zichtbare Leerlijnen Programma
Beurzen

Er zijn meerdere onderwijsbeurzen beschikbaar voor UvA-docenten.

FGw innovatiebeurs

Grassroots

Themabeurs: Fris

TLC Didactische Vernieuwingsbeurs

Beurzen
Projecten

Een overzicht van de huidige innovatie projecten bij FGw.

Innovatieprojecten
Toolkiezer

Met de Toolkiezer vind je de meest geschikte digitale tool voor je onderwijssituatie. Kies de onderwijssituatie die voor jou van toepassing is en ontdek welke tools je kan inzetten in je onderwijs.

Toolkiezer
Studio's

Ben je als UvA-docent op zoek naar een inspirerende plek om samen aan onderwijs te werken? Een ruimte waar je creatief kunt denken, brainstormen en innovatieve onderwijsoplossingen kunt ontwikkelen? En wil je even ontsnappen aan je vertrouwde werkplek en faculteit?

Boek een co-creatieruimte bij TLC-Centraal!

Co-creatieruimtes

Blended onderwijs

Hoewel de UvA een campusuniversiteit is, kunnen vormen van digitaal onderwijs worden gecombineerd met face-to-face onderwijs. Dit zogenoemd blended onderwijs draagt bij aan een rijkere en innovatieve leeromgeving.

Blended Onderwijs aan de UvA
Online onderwijs

Dit onderzoeksproject bestaat uit meerdere onderzoeken gericht op het verkrijgen van inzichten in (online) lesstrategieën, die effectief kunnen zijn voor verschillende soorten leerdoelen en doelgroepen.

Online onderwijs op de UvA
Research Fellows Programma

Het programma heeft als doel docenten te stimuleren onderwijsonderzoek te doen als middel voor onderwijsinnovatie en professionele ontwikkeling van de docenten.

Education Research Fellow Programma

Team TLC FGw

Teaching & Learning Centre FGw
tlc-fgw@uva.nl | BG 3 T 0.01 | 06-25 68 72 42
Docentprofessionalisering, onderwijsinnovatie en kennisdeling

Je kunt zelf direct een afspraak maken met de experts van het TLC FGw  of het team ICT in het onderwijs FGw voor ondersteuning op didactisch of technisch vlak.

Maak direct een afspraak
Team ICT in het onderwijs

Team ICT in het onderwijs FGw
icto-fgw@uva.nl | BG 3 T 0.08 | 020-525 6436
Ondersteuning bij de inzet van ICT in het onderwijs

Digitaal toetsen
digitoets-fgw@uva.nl | 020 525 2020
Ondersteuning bij het afnemen van digitale toetsen met TestVision.
Tijdens tentamenweken is dit nummer enkel beschikbaar voor docenten en technische ondersteuners met spoedvragen over hun TestVision-afname.

Digitale leeromgeving (Canvas)
canvas-fgw@uva.nl | 020 525 4018
Ondersteuning bij de inzet van Canvas in het onderwijs.
Mocht je ons telefonisch niet kunnen bereiken, stuur dan een mail.

Meer over Team TLC & ICTO
Over TLC

TLC FGw maakt deel uit van het netwerk van Teaching & Learning Centres van de UvA. Het netwerk bestaat uit zeven facultaire teams en een centraal team binnen de Universiteit van Amsterdam.

Samen ondersteunen de Teaching & Learning Centres UvA-docenten op het gebied van docentprofessionalisering, onderwijsinnovatie, kennisdeling en universitair onderwijsonderzoek.

Over het TLC-netwerk