TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
In de e-learning basisdidactiek leer je de basisprincipes voor het ontwerpen en uitvoeren van onderwijs. De e-learning is bedoeld voor startende docenten en/of ter opfrissing voordocenten met enige ervaring.
De e-learning bestaat uit drie delen:
Elke module bestaat uit theorie, praktijkvoorbeelden, een quiz, reflectievragen en toepassingsopdrachten. Elke module duurt ongeveer 30-40 minuten.
Deze e-learning is ontwikkeld voor docenten die meer willen leren over blended leren en dit ook zelf willen gaan toepassen in de onderwijspraktijk.
In deze module leer je wat blended onderwijs precies is, wat de voor- en nadelen zijn en hoe je jouw vak of onderwijsprogramma blended kunt ontwerpen.
De e-learning bestaat uit drie delen:
Deze e-learning richt zich op feedback van docent naar student. Je leert meer over principes voor effectieve feedback en hoe je feedback kunt formuleren. Zo kun je het leerproces van studenten optimaal begeleiden.
De e-learning bestaat uit 3 delen:
De e-learning duurt ongeveer 30 minuten.
Deze e-learning helpt je verder op weg om peerfeedback te integreren in je onderwijs.
In de e-learning wordt aandacht besteed aan de didactische principes van peerfeedback,
het proces en voorwaarden voor effectieve peerfeedback, de rol van de docent en hoe je peerfeedback kan toetsen.
Daarnaast besteden we aandacht aan de UvA-ondersteunde tool FeedbackFruits, waarmee je als docent eenvoudig het peerfeedbackproces begeleidt.
In deze Engelstalige e-learning wordt er gekeken naar de fundamentele principes van ‘Active Learning’ en worden onderzocht hoe dit eenvoudig en efficiënt in bestaande cursussen kan worden geïntegreerd, zonder dat het huidige programma van de cursus een drastisch herontwerp vereist.
De e-learning bestaat uit drie delen:
Deze Engelstalige e-learning heeft als doel om docenten en studenten in staat te stellen toegankelijkheidsprincipes te begrijpen en te implementeren, met als doel hardnekkige barrières weg te nemen en inclusiviteit in het onderwijs te bevorderen.
De e-learning bestaat uit drie delen:
In deze e-learning leer je hoe je wijs kunt worden uit de statistische gegevens over je toets die een programma als Testvision of Ans Exam aanreikt. We willen je daarmee helpen om een analyse van je toets te maken, zodat je zelf kunt beoordelen of jouw toets wel meet wat je ermee wilt meten en zodat je de toets achteraf eventueel nog kunt verbeteren.
De e-learning bestaat uit vier delen:
Deze E-learning is speciaal ontwikkeld voor diegenen die onderwijs (gaan) geven in vakken die onderdeel zijn van de Amsterdam Law Practice (ALP). ALP is het ervaringsonderwijsprogramma van de masteropleidingen van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid aan de UvA.
De e-learning bestaat uit vijf delen:
Deze Engelstalige e-learning is bedoeld voor docenten en onderwijsassistenten die meer willen weten over het verantwoord gebruik van GenAI in het hoger onderwijs en de impact die het kan hebben op je eigen onderwijs.
De e-learning bestaat uit zes delen:
Deze Engelstalige e-learning is ontwikkeld voor studenten die meer willen weten over verantwoord gebruik van ChatGPT en GenAI in het hoger onderwijs.
De e-learning bestaat uit drie delen: