(C) Universiteit van Amsterdam

Videoreflectie: “Misschien kunnen juist ervaren docenten er veel van leren”

inspiratie

Caroline Roset: “Rose van der Zwaard heeft op mijn verzoek twee halve colleges opgenomen en becommentarieerd, later heb ik die bekeken en hebben we ze besproken. Misschien kunnen juist ervaren docenten veel leren van een videoreflectie op hun onderwijs omdat er dingen in kunnen sluipen waar je je niet bewust van bent, omdat studenten veranderen, didactiek verandert, maar vooral omdat lesgeven zo dynamisch is, heel veel kanten op kan, en er dus altijd wel wat te leren valt. De videoreflectie was ook confronterend, maar het was bovenal ontzettend leerzaam.”

“Ik had het vermoeden dat mijn onderwijs beter kon, en dat was ook zo; ontzettend leerzaam!”

Het Teaching & Learning Centre biedt de mogelijkheid aan voor een videoreflectie op jouw onderwijs.

Ben je een ervaren docent maar zou je wel eens een frisse blik willen op je onderwijspraktijk? Ben je onzeker over je didactische kwaliteiten, of heb je nog weinig onderwijservaring? Of heb je een specifieke vraag? Zou je bijvoorbeeld de studenten meer willen activeren en meer discussie willen tijdens de les maar lukt dat maar moeilijk? Vraag dan een eenmalige videoreflectie aan. Dit traject kost weinig tijd en levert veel inzichten op. De videoreflecties worden verzorgd door Rose van der Zwaard. Lees meer over de mogelijkheden & meld je aan voor een videoreflectie.