TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Binnen de UvA wordt het onderwijs kwantitatief geëvalueerd met behulp van de UvA Q. Er valt meer te behalen op het gebied van onderwijsevaluatie; waarom zouden we alleen kwantitatief evalueren, aan het eind van een vak? Door evaluatie te benaderen als een doorlopend constructief gesprek tussen docent en studenten wordt de student medeverantwoordelijk voor de onderwijskwaliteit.
Maar hoe leer en stimuleer je studenten om onderwijs constructief te evalueren? Hoe kan er al tijdens het vak ruimte voor evaluatie worden gecreëerd? En hoe start of versterk je het voeren van panelgesprekken binnen de opleiding? Op deze pagina vind je antwoorden op deze vragen in verschillende artikelen terug.
How can you evaluate your course effectively? Students are invited to share their opinions and experiences via UvA Q at the end of every course, but you can achieve more impact by approaching the evaluation of a course as an ongoing and constructive dialogue.
In deze handleiding vind je informatie en adviezen over het voeren van effectieve panelgesprekken.
Aan het begin van je college is het waardevol om te weten hoe het met je studenten gaat: Waar staan ze? Wat houdt hen bezig? Welke vragen hebben ze?
In dit artikel lees je over hoe je onderwijs kunt evalueren en welke evaluatiemogelijkheden er zijn.
Bij elkaar in het college komen kijken en de observaties en ervaringen samen bespreken: deze praktijkgerichte manier van leren kan je veel opleveren.
Dit artikel stipt mogelijkheden en momenten aan om aandacht te besteden aan evaluatie: aan het begin, tijdens en eind van een vak.
Als opd of OC benieuwd hoe je kunt starten met panelgesprekken? In dit artikel kun je een handleiding en verschillende formats downloaden.

