Audio/videofeedback: “Persoonlijk en tijdbesparend”

Via ingesproken feedback is het mogelijk om studenten op een persoonlijke manier van feedback te voorzien. De student hoort je stem en je intonatie; dit biedt een affectief element dat de constructieve aard van de feedback kan bevorderen. Met de tool Canvas Speedgrader is het mogelijk om een mediabestand toe te voegen als feedback. Het gebruik van video/audio feedback kan in combinatie met een rubric tijdbesparend werken.

Maryn Wilkinson deelt haar ervaring met het geven van ingesproken feedback:

“Het is in het begin even wennen om feedback in te spreken (en vooral om je eigen stem op te nemen en terug te horen), maar het werkt echt fantastisch en enorm tijdbesparend! Ik schrijf tijdens het lezen van opdrachten enkele steekwoorden op en spreek daarna mijn feedback direct in, in plaats van lang te sleutelen aan een geschreven tekst. Ik vind het ontzettend fijn dat studenten nu de toon van mijn stem kunnen horen en dat ik hiermee de constructieve aard van mijn commentaar goed kan bewaken. Het voelt bovendien veel persoonlijker – iets wat zeker binnen een digitale nakijkomgeving (en naast bijvoorbeeld een beoordelingsmatrix) een waardevolle toevoeging kan zijn.”

Wil je inspiratie opdoen of ervaringen uitwisselen over ingesproken feedback met Maryn Wilkinson?

Maak een afspraak