TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Academische schrijfvaardigheid is een onmisbaar onderdeel binnen het onderwijs in de geesteswetenschappen. Bij veel cursussen aan de FGw is het verwerven en vergroten van academische schrijfvaardigheid dan ook expliciet als leerdoel opgenomen.
Heb je een vraag over onderwijs in academische schrijfvaardigheid, bijvoorbeeld gerelateerd aan een van de thema’s die hiernaast vermeld staan? Dan kun je terecht bij Viktorija Kostadinova (EN) en Wilma Maljaars (NED), of plan direct een een-op-een afspraak in.
De ontwikkeling van generatieve AI-tools heeft gevolgen voor het onderwijs en specifiek voor het schrijfonderwijs. Lees in dit artikel hoe je als docent kunt omgaan met de uitdagingen en kansen die AI met zich meebrengt.
In dit artikel lees je hoe je studenten van effectieve feedback kunt voorzien en hoe je peerfeedback kunt inzetten.
In dit artikel lees je meer over hoe je studenten correct kunt laten citeren en parafraseren, om plagiaat te voorkomen.
Niet alleen het schrijven zelf maar ook het begeleiden van een schrijfproces is vaak een uitdaging. Lees meer over het begeleiden van schrijfprocessen.