TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
In dit traject leer je hoe je toetskwaliteit kunt verbeteren door de zeven fasen van de toetscyclus te volgen. Samen met collega-docenten en toetsdeskundigen van TLC reflecteer je op de opzet en kwaliteit van de toetsing van jouw vak, en op jouw rol en competentie in de verschillende fasen van de toetscyclus. Als groep werk je samen aan een gezamenlijk toetsgerelateerd project en werk je tijdens en na de track als leernetwerk (voor collega’s) over het thema toetsing.
Aan het eind van dit traject begrijp je hoe de kwaliteit van toetsing wordt bepaald, binnen de regels en het beleid van de UvA. Ook verzamel je concrete en toepasbare verbetervoorstellen voor de toetsing van jouw eigen vak.
Het traject bestaat uit vijf interactieve workshops onder leiding van toetsdeskundigen van TLC, zelfstudie (literatuur en opdrachten) en werkplekleren, waarin je het relevante beleid en de context in jouw eigen opleiding of faculteit onderzoekt, werkt aan jouw eigen toetsing en collega-docenten raadpleegt voor input en feedback.
Aan het einde van het traject presenteer je jouw voorstellen ter verbetering van de toetsing van jouw vak, passend binnen de kaders en gerelateerd aan de 7 fasen van de toetscyclus.
Aan de hand van de zeven fasen van de toetscyclus onderzoek je vragen als:
Doelgroep | UvA-docenten met BKO, betrokken bij de toetscyclus en/of verantwoordelijk voor beoordelingskwaliteit (bijv. examinatoren, vakcoördinatoren, lid examencommissie, beoordelingscommissie). Docenten hebben toestemming nodig van de leidinggevende/onderwijsdirecteur (zie ook ‘Kosten’). | |
Ttijdsinvestering | 80 uur (bijeenkomsten, voorbereiding en werkplekleren) | |
Taal | Nederlands. Engels is een optie, informeer ons hier ruim van tevoren over. | |
Deelnemers | Minimaal 4, maximaal 12 deelnemers | |
Data |
|
|
Kosten | €1425, te betalen door de faculteit. Docenten hebben expliciete toestemming van hun leidinggevende/ onderwijsdirecteur nodig om deel te nemen. | |
Addendum | Na het succesvol afronden van deze track ontvang je een UvA-addendum bij jouw BKO-certificaat. |
Voor medewerkers met een @UvA.nl-mailadres:
Meld je hier aan
Voor medewerkers van ACTA en FdG (AMC): stuur een mail naar tlc@uva.nl
Aan het einde van dit traject ben je in staat om
Om de track succesvol af te sluiten, moeten deelnemers aan de volgende voorwaarden voldoen:
Tijdens de eindpresentatie presenteer je jouw gekozen toets met drie verbetervoorstellen voor jouw eigen toetsing, gebaseerd op drie verschillende fasen van de toetscyclus en mede onderbouwd door jouw analyse van de toets.
De eindpresentatie wordt beoordeeld door zowel een interne als een externe assessor.