TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Blended learning combineert de kracht van fysiek onderwijs met de voordelen van online onderwijs en verrijkt daarmee de leerervaring van studenten. Het bevordert de interactie tussen studenten en de leerstof, tussen studenten en de docent, en tussen studenten onderling. Op deze pagina lees je meer over wat blended learning is en hoe je dit toepast in je eigen onderwijs. Bekijk ook de praktijkvoorbeelden van collega’s en verschillende praktische hulpmiddelen waarvan je gebruik kunt maken als docent.
Stimuleer studentbetrokkenheid om prestaties, behoud van studenten en levenslang leren te verbeteren. Ontdek praktische tips voor gedragsmatige, emotionele, sociale en cognitieve betrokkenheid.
Het stimuleren van betrokkenheid bij je studenten is essentieel, omdat het de simpelste zaken, zoals plezier hebben in een cursus of het deelnemen aan discussies kan omzetten in diepe, betekenisvolle betrokkenheid. Het kan de sleutel zijn tot het verminderen van apathie bij studenten en het bevorderen van diepgaander leren. Aan de andere kant leidt een gebrek aan betrokkenheid tot negatieve gevolgen voor de student, hun medestudenten en jou als docent. Maar wat houdt studentbetrokkenheid precies in?