• Contact
Centraal

TLC-Centraal

ACTA

Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam

EB

Economie & Bedrijfskunde

FdG

Faculteit der Geneeskunde

FdR

Faculteit der Rechtsgeleerdheid

FGw

Faculteit der Geesteswetenschappen

FMG

Faculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen

FNWI

Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica

Populaire onderwerpen

Cursussen

Bekijk het professionaliseringsaanbod voor docenten per faculteit.

Inspiratie van collega-docenten

Lees Teacher Stories van collega-docenten.

Onderwijsinnovatie en beurzen

Leer over initiatieven en beurzen waarmee docenten innovatieve ideeën realiseren.

Centraal

TLC-Centraal

ACTA

Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam

EB

Economie & Bedrijfskunde

FdG

Faculteit der Geneeskunde

FdR

Faculteit der Rechtsgeleerdheid

FGw

Faculteit der Geesteswetenschappen

FMG

Faculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen

FNWI

Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica

  • Contact
Faculteiten
Centraal ACTA EB FdG FdR FGw FMG FNWI
FdG
  • Docentontwikkeling
    • Workshops en Masterclasses
    • Programma's
    • E-learnings
  • Kennisdeling
    • Evenementen
    • Expertisegroepen
    • Onderwijsthema's
      • Onderwijsontwerp
    • Open leermaterialen
    • Special Interest Groups
    • Teacher Stories
    • TLC FdG Netwerkborrel
    • TLC FdG Onderwijsdag
  • Onderwijsinnovatie
    • Principal educators
    • Beurzen
    • Programma's voor opleidingen
      • Zichtbare Leerlijnen Programma
    • Studio's
  • Onderzoek
    • Actuele thema's
      • Blended onderwijs
      • Online onderwijs
    • Research Fellows Programma
    • Beleids- en praktijkgericht
  • Contact
  • Toolkiezer
  • Workshops en Masterclasses
  • Programma's
  • E-learnings
  • Geen categorieën
  • Geen categorieën
  • Evenementen
  • Expertisegroepen
  • Onderwijsthema's
    • Onderwijsontwerp
  • Open leermaterialen
  • Special Interest Groups
  • Teacher Stories
  • TLC FdG Netwerkborrel
  • TLC FdG Onderwijsdag
  • Geen categorieën
  • Onderwijsontwerp
  • Geen categorieën
  • Geen categorieën
  • Actuele thema's
    • Blended onderwijs
    • Online onderwijs
  • Research Fellows Programma
  • Beleids- en praktijkgericht
  • Geen categorieën
  • Geen categorieën
  • Geen categorieën
  • Geen categorieën
  • Geen categorieën
  • Geen categorieën
  • Geen categorieën
  • Geen categorieën
  • Principal educators
  • Beurzen
  • Programma's voor opleidingen
    • Zichtbare Leerlijnen Programma
  • Studio's
  • Geen categorieën
  • Geen categorieën
  • Zichtbare Leerlijnen Programma
  • Geen categorieën
  • Geen categorieën
  • Geen categorieën
  • Geen categorieën
  • Blended onderwijs
  • Online onderwijs
  • Geen categorieën
  • Geen categorieën
  • Populaire onderwerpen

    Cursussen

    Bekijk het professionaliseringsaanbod voor docenten per faculteit.

    Inspiratie van collega-docenten

    Lees Teacher Stories van collega-docenten.

    Onderwijsinnovatie en beurzen

    Leer over initiatieven en beurzen waarmee docenten innovatieve ideeën realiseren.

    Centraal

    TLC-Centraal

    ACTA

    Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam

    EB

    Economie & Bedrijfskunde

    FdG

    Faculteit der Geneeskunde

    FdR

    Faculteit der Rechtsgeleerdheid

    FGw

    Faculteit der Geesteswetenschappen

    FMG

    Faculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen

    FNWI

    Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica

    FdG
  • Docentontwikkeling
    • Workshops en Masterclasses
    • Programma's
    • E-learnings
  • Kennisdeling
    • Evenementen
    • Expertisegroepen
    • Onderwijsthema's
      • Onderwijsontwerp
    • Open leermaterialen
    • Special Interest Groups
    • Teacher Stories
    • TLC FdG Netwerkborrel
    • TLC FdG Onderwijsdag
  • Onderwijsinnovatie
    • Principal educators
    • Beurzen
    • Programma's voor opleidingen
      • Zichtbare Leerlijnen Programma
    • Studio's
  • Onderzoek
    • Actuele thema's
      • Blended onderwijs
      • Online onderwijs
    • Research Fellows Programma
    • Beleids- en praktijkgericht
  • Contact
  • Toolkiezer
  • Menu

    Principal educators

    Gedurende een periode van drie jaar richten Principal educators zich één dag per week op verdieping en ontwikkeling binnen een eigen expertisegebied. Naast het werken aan het project, worden bevindingen gedeeld met andere professionals.

    Alle Principal educators maken onderdeel uit van het onderwijsnetwerk dat door het Teaching & Learning Centre is opgezet. De Principal educators ontmoeten elkaar iedere drie maanden om kennis en ervaringen te delen.

    Ook deel uitmaken van dit netwerk?

    Word Principal educator

     

    Beleid

    In 2012 heeft de Raad van Bestuur van het toenmalig Academisch Medisch Centrum (AMC) besloten om Principal educators (PE’s) te introduceren. Dit was in navolging van het instellen van Principal investigators, met als doel onderwijs en opleiden, net als het doen van onderzoek, in academisch-medische context een stevige positie te geven (Heineman, MJ en Jaarsma, D in Discours, juni 2012). Het PE-programma biedt deelnemers een stimuleringsbeurs, die ten goede komt aan onderwijs.

    Lees hier (.pdf) het PE-beleid

    Maak kennis met de PE's

    Bekijk hieronder de profielpagina’s van verschillende Principal educators:

    Principal educators

    Principal Educator: Marike de Ruiter

    Ik richt me op zelfregulerend leren en dialectisch bevragen. Beide concepten vullen elkaar aan.

    Lees meer
    Principal educators

    Principal Educator: Joost van den Berg

    Tijdens mijn promotieonderzoek (naar bevlogenheid voor onderwijs en opleiden) werden de eerste Principal Educators benoemd. Wat vond ik dat een mooi initiatief!

    Lees meer
    Principal educators

    Principal Educator: Marcella Müller

    “Als opleider en ANIOS begeleider ben ik al jaren nauw betrokken bij de begeleiding van jonge en startende artsen. In een veranderende maatschappij en zorglandschap zijn er vele uitdagingen voor de toekomst, die ook een nieuwe visie vereisen op opleiden en begeleiden van toekomstige collega’s.”

    Lees meer
    Principal educators

    Principal Educator: Irene de Graaf

    “Weerbaarheid en zelfbewustzijn/zelfzorg kun je ontwikkelen door meer aandacht te besteden aan de arts als mens, zodat er een leven lang leren en zorgen kan worden bereikt.”

    Lees meer
    Principal educators

    Principal Educator: Neelke van der Weerd

    Ik hou me bezig met de implementatie en werkbaarheid van ‘Entrustable Professional Activities’ (EPA’s) in de dagelijkse (klinische) praktijk. In bredere zin gaat het hierbij om beoordeling en toetsing vanaf de werkvloer.

    Lees meer
    Principal educators

    Principal Educator: Sander Corssmit

    Zelfregulerend leren draagt bij aan het gevoel van autonomie, helpt richting te bepalen naar passende leertaken: het gevoel van competentie en zelfregulerend leren gaat beter in verbinding met anderen: het gevoel van verbondenheid.

    Lees meer
    Principal educators

    Principal Educator: Jeanine Suurmond

    Diversiteit, inclusie en equity zijn belangrijk: aan de ene kant om diversiteit goed in het curriculum te integreren zodat studenten leren om zorg te verlenen aan alle patiënten. Aan de andere kant om een inclusieve leeromgeving te creëren waarin alle studenten zich welkom voelen en van elkaars perspectieven kunnen leren.

    Lees meer
    Principal educators
    FdG_AmsterdamUMC

    Principal Educator: Stephanie Medlock

    Artsen hebben basiskennis van gezondheidszorg-IT nodig om deze tools goed te kunnen gebruiken en om zo de beste artsen te kunnen zijn. Zowel Geneeskunde- als MI-studenten hebben praktische ervaring nodig met patiëntendossiersystemen.

    Lees meer
    Principal educators

    Principal Educator: Glenn Dumont

    De implementatie van farmacologische kennis in de klinische praktijk is waar klinische farmacologie zijn potentieel kan en moet waarmaken. Niet eenvoudig, want elke patiënt is anders en wil andere dingen.

    Lees meer
    Principal educators

    Principal Educator: Marieke Sijm

    Er liggen grote kansen om het onderwijs meer af te stemmen op het maatschappelijke thema van ecologische duurzaamheid en om dat onderwijs verder uit te rollen.

    Lees meer
    Principal educators

    Principal Educator: Petra Habets

    Goed onderwijs is de basis voor groei en ontwikkeling van de zorgprofessional van de toekomst.

    Lees meer
    Principal educators

    Principal Educator: Femke Rutters

    Verbetering van Leefstijl en Omgeving: evidence based preventie van ziekte en complicaties in de medische praktijk (COC-MSV).

    Lees meer
    1 2

    TLC
    Door docenten.
    Voor docenten.

    Ga naar
    Faculteiten
    Centraal ACTA EB FdG FdR FGw FMG FNWI
    Pagina's
    Cursussen Onderwijsbeurzen Teacher stories Onderzoek en kennisdeling
    Extern
    Universiteit van Amsterdam
    Webdesign bureau Antum