Principal Educator: Glenn Dumont

PE-onderwijsnetwerk

Gedurende een periode van drie jaar richten Principal Educators (PE’s) zich één dag per week op activiteiten binnen een gekozen profiel. Naast het werken aan het project, delen Principal Educators hun expertise met andere professionals. Alle Principal Educators maken onderdeel uit van het PE-onderwijsnetwerk dat door het Teaching & Learning Centre is opgezet.

Heb je een vraag voor het PE-onderwijsnetwerk?

Mail naar TLC

Glenn Dumont

• Glenn Dumont, PhD, is klinisch farmacoloog.
  • Hij is Associate Professor (Universitair Hoofddocent) bij de Faculteit der Geneeskunde UvA.
  • Per 1 juni 2019 is hij benoemd tot Principal Educator (herbenoemd per 1 juni 2022).

“Onderwijs geeft mij motivatie voor en binnen mijn expertise.”

Waar richt jij je op als Principal Educator?

“Farmacotherapie wordt vaak gezien als ‘farmacologie-light’, lijstjes van geneesmiddelen en indicaties die je moet opdreunen, maar dat is een grove misvatting, de implementatie van farmacologische kennis in de klinische praktijk is waar klinische farmacologie zijn potentieel kan en moet waarmaken. Niet eenvoudig, want elke patiënt is anders en wil andere dingen. Geen farmacologie voor dummies dus, maar farmacologie voor klinische professionals: het onderwijs maakt de student bewust van zijn of haar mogelijkheden om de patiënt rationeel (en beter!) te behandelen. En er is nog enorm veel verbetering mogelijk!”

Kun je in 1 zin samenvatten wat je graag zou willen bereiken?

“Ik wil elke dag een vraag van een student krijgen waar ik het antwoord (nog) niet op weet.”

Wat maakt de rol van Principal Educator zo waardevol?

Naast de tijd die specifiek beschikbaar komt voor overstijgende onderwerpen, werkt de zichtbaarheid als Principal Educator als aantrekkende kracht voor innovatieve studenten en hun ideeën.