Principal Educator: Stephanie Medlock

PE-onderwijsnetwerk

Gedurende een periode van drie jaar richten Principal Educators (PE’s) zich één dag per week op activiteiten binnen een gekozen profiel. Naast het werken aan het project, delen Principal Educators hun expertise met andere professionals. Alle Principal Educators maken onderdeel uit van het PE-onderwijsnetwerk dat door het Teaching & Learning Centre is opgezet.

Heb je een vraag voor het PE-onderwijsnetwerk?

Mail naar TLC

Dr. Stephanie Medlock

• Stephanie Medlock is Universitair Docent bij de Faculteit der Geneeskunde UvA.
  • Per september 2020 is zij benoemd tot Principal Educator.

Wat was jouw motivatie om de rol van Principal Educator te vervullen?

“We hadden de gelegenheid om verschillende, belangrijke, aan elkaar gerelateerde verbeteringen aan te brengen in de Geneeskunde- en medische informaticacurricula. Zowel rond de integratie van de lessen zorginformatietechnologie in het Geneeskunde-curriculum als de integratie van een elektronisch patiëntendossier in beide curricula. Wat we nodig hadden was de tijd en het hefboomeffect om deze veranderingen tot stand te brengen. De positie van Principal Educator stelde ons in staat deze innovaties te realiseren.”

Kun je meer vertellen over jouw expertisegebied?

“Mijn profiel als Principal Educator is gericht op informatietechnologie, gezondheid en geneeskunde. Gezien mijn klinische achtergrond en huidige rol als onderzoeker en docent in de medische informatica, sluit dit profiel goed aan. Artsen hebben basiskennis van gezondheidszorg-IT nodig om deze tools goed te kunnen gebruiken en om zo de beste artsen te kunnen zijn. Zowel Geneeskunde- als MI-studenten hebben praktische ervaring nodig met patiëntendossiersystemen.”

“My high-level goal is to see medical and medical informatics students gain better knowledge of health information technology. I believe that students learn best via hands-on experience with real tools, and I want to facilitate access to those tools for teachers and students.”

Zou je de rol van Principal Educator willen aanbevelen aan collega’s?

“Jazeker! Voor collega’s met een passie voor onderwijs en vooral voor onderwijsinnovatie kan de rol van Principal Educator écht de juiste deuren openen om die veranderingen te realiseren.”