TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Teacher Stories zijn inspirerende verhalen van UvA-docenten. In deze verhalen over verschillende thema’s komt behalve het docentenperspectief, ook het studentenperspectief aan bod. Verbreed je kennis en laat je inspireren door collega-docenten!
Wil jij ook een verhaal delen als Teacher Story? Laat het ons weten via tlc-eb@uva.nl.
Mondelinge toetsen werden vroeger vaak gebruikt. In het hoger onderwijs is deze beoordelingsmethode minder populair geworden vanwege zorgen over efficiëntie en betrouwbaarheid.
Stefan Mol en John Gatev vertellen hoe zij het vak Business Research Methods vernieuwen met Generatieve AI.
Hoe AI-expert Luuk Terbeek werkt aan betrouwbare AI-tools en het verbeteren van AI-literacy in het hoger onderwijs.
Lopen je studenten vast op lastige theorie? Docent Pepijn Trietsch vertelt hoe ze complexe onderwerpen beter begrijpen met mastery paths.
Autistische stemmen ontbreken zowel in onderzoek als in (onderzoeksgericht) onderwijs. Dit vond UvA-docent dr. Ileana Grama opvallend en daarom bedacht zij om een cursus te ontwikkelen over onderzoek naar neurodiversiteit. Dit werd Neurodiversiteit: Participatieve Actie in Onderzoek en Onderwijs.
Vertaal de duurzaamheidsambities van de opleiding naar inspirerende en concrete leerdoelen, leerlijnen, werkvormen en toetsing.
De Onderwijs Research Dagen 2024 vonden afgelopen juli plaats in Tilburg, met als thema: Onderwijs van Waarde(n). TLC-beleidsonderzoekers Nynke, Lotte, Jet, Marije en Svenne waren aanwezig en vertellen je er graag meer over!
Somendra Narayan: “Simpele AI-activiteiten kunnen een wereld van verschil maken in hoe studenten leren”.
Docent Byron Adams deelt zijn ervaringen met het gebruik van de Zichtbare leerlijnentool in zijn onderwijs.
In het academisch jaar 2023-2024 werd de Toetsing Track (BKE) voor het eerst aangeboden, wat BKO+-docenten een unieke kans bood om zich verder te verdiepen in de competentie Toetsen waarvoor ze tijdens het BKO-traject de basis hadden gelegd.
Hoe kunnen we AI inzetten om ons onderwijs te verrijken? Welke kansen biedt het en welke bezwaren moeten we in overweging nemen? En hoe kunnen we onze studenten voorbereiden op een wereld waarin AI een alledaags hulpmiddel is?
Opleidingsdirecteur Leonie Schmidt en leerlijncoördinator Balázs Boross vertellen over hun ervaringen met het Zichtbare Leerlijnen Programma.

