Archief: Grassroots vóór 2020

placeholder

Fleur Braunsdorf

februari 06, 2020

Blog blended teaching: kennisclips inzetten bij het bespreken van huiswerkopdrachten statistiek

Afsluitende blog door Fam te Poel over haar Grassroot: Blended teaching: kennisclips inzetten bij het bespreken van huiswerkopdrachten statistiek.Tijdens het vak Methods of Communication Research and Statistics (internationale bachelor Communication Science, jaar 1) maken studenten ter voorbereiding op de werkgroepen statistiek huiswerkopdrachten

Artikel lezen

placeholder

Fleur Braunsdorf

november 14, 2019

Blog Fruitschaal

Blog door Robert van Wijk over zijn Grassroot: Activerend blended onderwijs door (peer-)feedback in FeedbackFruitsActiverend blended onderwijs is in de onderwijsvisie van de FNWI en de Universiteit van Amsterdam belangrijk. Feedback, ook van medestudenten (de 'peers'), speelt hierin een significante rol en de applicaties van FeedbackFruits bieden

Artikel lezen

https://tlc.uva.nl/wp-content/uploads/2019/10/1-1.jpg

Fleur Braunsdorf

oktober 08, 2019

Blog Perusall-FNWI

Blog van Erwin van Vliet over zijn Grassroot: Perusall-FNWI.Het probleemIn de onderwijsvisie van de UvA staat activerend onderwijs centraal. Er wordt van studenten verwacht dat ze grotendeels zelfstandig kennis op academisch niveau eigen kunnen maken en dat ze hierbij kritisch denken en een onderzoekende houding aannemen. Om dit te bereiken is

Artikel lezen

placeholder

Fleur Braunsdorf

oktober 01, 2019

Blog: Digitaal schoolbord bij de ILO UvA

Blog van Sonja van Overmeeren over haar Grassroot: Smartboard voor leraren in opleiding.ICT op de Interfacultaire Lerarenopleiding (ILO) van de Universiteit van Amsterdam (UvA) is een belangrijk aandachtspunt. De ILO verzorgt binnen de UvA de opleiding van eerste- en tweedegraadsdocenten voor het voortgezet onderwijs (VO). Een speerpunt daarbij i

Artikel lezen

placeholder

Fleur Braunsdorf

juli 16, 2019

Blog Workflow-notebook

Blog van Jasper van der Heide over zijn Grassroot Workflow-notebook.InleidingBij een aantal vakken werkte ik als student-assistent met nbgrader, een methode om python programmeeropdrachten (deels) automatisch na te kijken (voor meer daarover zie deze eerdere grassroots). Nbgrader geeft veel mogelijkheden, zoals meer inzicht krijgen in de resultat

Artikel lezen

placeholder

Fleur Braunsdorf

maart 26, 2019

Blog Aardrijkskunde met VR

Blog van Bas Trompert over zijn Grassroot Aardrijkskunde met VR.Met de Grassroot heb ik een handleiding kunnen schrijven voor docenten voortgezet onderwijs om zelf aan de slag te gaan met Virtual Reality. Met de handleiding kunnen docenten ontdekken hoe het werkt, wat je er mee kunt en hoe je VR kunt gebruiken in de les. Aan de hand van deze hand

Artikel lezen

placeholder

Fleur Braunsdorf

maart 22, 2019

Afsluitende blog Digitaal getekende animatie van fysiologische en farmacologische principes

Afsluitende blog van Anne-Loes Warps over de Grassroot Digitaal getekende kennisclip van fysiologische en farmacologische principes.Haar eerste blog is hier te lezen: https://ict-innovatie.uva.nl/2018/09/20/blog-digitaal-getekende-animatie-van-fysiologische-en-farmacologische-principes/Kennisclips ontwikkelen voor de Bachelor geneeskunde:In h

Artikel lezen

placeholder

Fleur Braunsdorf

maart 19, 2019

Afsluitende blog Visuele Interactieve Feedback Online (VIFO)

Afsluitende blog van Sanjay Bissessur over zijn Grassroot Visuele Interactieve Feedback Online (VIFO).Zijn eerste blog is hier te lezen: https://ict-innovatie.uva.nl/2018/11/29/blog-visuele-interactieve-feedback-online-vifo/Dit project beoogt leeropbrengsten middels visuele interactieve feedback te verhogen.  Flip-the-Classroom behelst voorber

Artikel lezen

placeholder

Fleur Braunsdorf

februari 07, 2019

Blog Kruip in een oude kaart

Blog van Bram Vannieuwenhuyze en Marissa Griffioen over de Grassroot Kruip in een oude kaart.Helaas zijn een aantal praktische problemen opgedoken tijdens de tweede fase van de Grassroot Kruip in de oude kaart. Nadat in de lente van 2018 zoals gepland een digitaal tekentablet is aangeschaft en getest door studente Marissa Griffioen, liep het in h

Artikel lezen