TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Heb jij nagedacht hoe je jouw onderwijs kan verbeteren door middel van ICT? Heb je een idee voor een project? Een Grassroots-beurs kan je helpen om dit idee te ontwikkelen en uit te voeren. Je kunt kiezen uit een Grassroots Regulier of een Grassroots+. Beide beurzen zijn kleinschalige, laagdrempelige projecten waarbij docenten en/of studenten experimenteren met een ICT-toepassing om het onderwijs te verrijken en verbeteren. Hiernaast krijg je ondersteuning bij het kennisdelen en verdere adoptie van jouw idee binnen de UvA.
Grassroots Regulier richt zich op een enkel vak. Grassroots+ is vakoverstijgend.
De volgende aanvraagronde start op 1 december 2025.
Voor informatie kun je contact opnemen met Sjoukje Kerman (Projectmanager Onderwijsontwikkeling TLC-Centraal).
Bekijk in het Grassroots-archief welke projecten er lopen en welke projecten er in het verleden zijn gedaan.
In de videoserie Bits of Innovation: het verhaal achter de Grassroots-beurs volgen wij 3 UvA-docenten die hun onderwijs willen verbeteren met een UvA TLC Grassroots-beurs.
Bekijk video’s over Grassrootsprojecten
Medical educators Franka Luk en Jaqueline Houting zijn doorgewinterde ‘Grassrooters’. Zij vertellen over hun interessante ICT-toepassingen en ontwikkelervaringen.
Het 4D Research Lab (4DRL) gaat Virtual Reality (VR)-technologie inzetten om studenten kennis te laten maken met beperkt toegankelijke archeologische sites, laboratoria, museumopstellingen en historische plaatsen.
Door kennisclips wordt op interactieve wijze lesstof aangeboden en het flipped classroom principe toegepast.
Docent Huisartsgeneeskunde Eva Hoff onderzocht de haalbaarheid van digitale patiëntencolleges vanuit de huisartspraktijk. Om spanning en vervoersproblemen voor patiënten weg te nemen én om studenten de praktijk van dichtbij te laten ervaren.
Geoanimaties, een krachtige interactieve didactische online tool voor Fysische Geografie. Gotze van Kalsbeek vertelt hoe geoanimaties, ondersteund door een Grassroots beurs, hebben bijgedragen aan onderwijs.
Grassrootsproject: online leerplatform Perusall – elke student voorbereid op elk college.

