TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Uitdagingen omtrent feedback
Iedereen die onderwijs verzorgt herkent waarschijnlijk de uitdagingen van het geven van feedback. Het feedbackproces is complex: studenten vragen vaak om meer feedback terwijl je daar niet altijd tijd voor hebt. Of misschien herken je de gedachte dat studenten je feedback niet altijd verwerken.
Kortom, het kost veel tijd, maar levert niet altijd op wat je beoogt. Hoe kun hier anders mee omgaan? Hoe kun je het feedbackproces effectiever en efficiënter inrichten? Hoe kun je studenten een actievere rol én meer verantwoordelijkheid geven? En hoe stimuleer je dat studenten actief met je feedback aan de slag gaan? Op deze vragen proberen we antwoord te geven in onderstaande artikelen.
Feedback moet aanzetten tot denken, en zou de ontvanger aan het werk moeten zetten.
Hoe implementeer je een feedbackproces waarbij je studenten helpt om deze kennis, vaardigheden en attitude te ontwikkelen?
Het geven van feedback kost vaak veel tijd. In dit artikel delen we enkele tips waarmee je tijd kunt besparen.
Hoe geef je constructieve feedback? Het geven van feedback is een vaardigheid die studenten moeten ontwikkelen.
“Hoe kan ik nou feedback geven, ik ben toch niet de expert?”