TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
TLC-Centraal ondersteunt alle UvA-docenten en -medewerkers bij onderwijsvernieuwing via verschillende beurzen. Dit gebeurt in samenwerking met het TLC-Netwerk, ICTS en het Instituut voor Interdisciplinaire Studies (IIS). Elke beurs focust zich op vernieuwing met een eigen thema of onderwerp. Heb je een idee waarmee je je lessen verbetert of een creatieve oplossing voor een betere onderwijsomgeving? En heb je hierbij ondersteuning nodig? Bekijk dan welke beurs het beste past bij jouw vernieuwingsidee. Meer informatie vind je op de pagina’s van de verschillende beurzen hieronder.
Benieuwd naar vernieuwende projecten waar collega-docenten mee bezig zijn geweest via een beurs? Lees onderin deze pagina en onder Inspiratie hun ervaringsverhalen.
In de videoserie Bits of Innovation: het verhaal achter de Grassrootsbeurs volgen wij 3 UvA-docenten die hun onderwijs willen verbeteren met een UvA TLC Grassrootsbeurs.
Op donderdag 28 juni was het tijd voor alweer het vijfde FRIS-café. Deze zes-wekelijkse bijeenkomsten bieden de ontvangers van de Fair, Resilient & Inclusive Societies (FRIS)-themabeurs de gelegenheid om samen te komen, ideeën te delen en inspiratie op te doen.
Lies Jacobs (FNWI) richtte zich met de TLC Didactische Vernieuwingsbeurs op het aanleren van drie vaardigheden bij studenten die nodig zijn voor (big)data verzameling. Zij kreeg in het academisch jaar 2021-2022 de TLC Didactische Vernieuwingsbeurs (voorheen UvA Onderwijsinnovatie Beurs) toegekend om de cursus ‘Wereldvoedsel en Ecosystemen’ door te ontwikkelen. Hiermee richtte zij zich op het aanleren van drie vaardigheden bij studenten die nodig zijn voor (big)data verzameling: zelfvertrouwen opbouwen, essentiële codeervaardigheden en digitale onafhankelijkheid.
Een zoektocht van Dr. Lela Mosemghvdlishvili met de TLC Didactische Vernieuwingsbeurs. Hoe kunnen we studenten met verschillende achtergronden en studierichtingen trainen om hun disciplinaire kennis op een toegankelijke manier te delen? Dr. Lela Mosemghvdlishvili (zij/hen) gebruikten de beurs om de best practices van kennisdeling onder studenten met verschillende disciplinaire en methodologische achtergronden te ontdekken.
Dr. Mendel Giezen ontwikkelde het Future Societies Lab met de TLC-IIS Duurzaamheidsbeurs. Een cursus waarin studenten werken aan onderzoeksvragen over duurzaamheid van opdrachtgevers uit de maatschappij. Een win-win voor verschillende partijen ten goede van maatschappelijke duurzaamheidstransformaties.