TLC Reach Out

Op deze pagina:
Ondersteuning en contact
Hulpbronnen

Gezien de recente gebeurtenissen op de campus kun je als docent te maken krijgen met uitdagende situaties in je les, zoals verhoogde emoties, intense discussies en zorgen over sociale veiligheid. Het TLC biedt ondersteuning bij het omgaan met deze situaties. Hieronder vind je een handreiking voor het voeren van gesprekken over gevoelige onderwerpen en het omgaan met ‘HOT’ (Heated, Offensive and Tense) moments. Ook is er informatie beschikbaar over het geven van online onderwijs, mocht dit onverhoopt nodig zijn. Het is ook mogelijk om deel te nemen aan trainingen of workshops en om persoonlijke ondersteuning aan te vragen.

Ondersteuning en contact per faculteit

Faculteit der Maatschappij en Gedragswetenschappen
Ondersteuning voor docenten van FMG
TLC-FMG Support
Faculteit der Geesteswetenschappen
Ondersteuning voor docenten van FGw
TLC-FGw Ondersteuning
Faculteit der Economie en Bedrijfskunde
Contactinformatie TLC-EB
Contact TLC-EB
Faculteit der Geneeskunde
Contactinformatie TLC-FdG
Contact TLC-FdG
Faculteit der Rechtsgeleerdheid
Contactinformatie TLC-FdR
Contact TLC-FdR
Science Park 904 Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Ondersteuning voor docenten van FNWI
TLC-Science Support

Hulpbronnen

Gids voor gesprek tijdens onderwijs over recente demonstraties

De recente demonstraties op de campus hebben een grote impact gehad op onze UvA-gemeenschap. Hier bieden we tips die je als docent kunnen helpen bij het (al dan niet) voeren van een gesprek over de demonstraties.

Bekijk gids
'HOT' Moments

Docenten en studenten kunnen geconfronteerd worden met zogenaamde HOT (Heated, Offensive and Tense) momenten in de onderwijssituatie: ongemakkelijke of onveilige situaties waarin de visie van de een botst met de integriteit van de ander. TLC-FGw geeft tips om met deze momenten om te gaan.

Tips voor 'HOT momenten'
Kennisdelingssessie over 'HOT Moments'

TLC besteed aandacht aan hoe je als universitair docent om kan gaan met HOT (Heated, Offensive and Tense) momenten in de onderwijssituatie. Lees de laatste recap van de kennisdelingssessie over HOT Moments.

Bekijk recap
Online onderwijs

Via onderstaande artikel vind je meer informatie over het opzetten van online colleges, werkgroepen en meer.

Keep on Teaching
Sociale veiligheid voor medewerkers

De UvA wil een veilige basis en een positief klimaat bieden voor jou als medewerker. Als je onverhoopt te maken hebt met onveilige situaties of ongewenst gedrag, zijn er verschillende personen en instanties bij wie je terecht kunt.

Vind UvA-updates over recente demonstraties via uva.nl/demonstraties.

Sociale veiligheid voor medewerkers (via uva.nl)
Voor studenten, indien nodig

UvA Studentenpsychologen bieden psychologische ondersteuning, workshops en gesprek voor studenten. Je kunt studenten o.a. informeren door te verwijzen naar deze pagina.

Studentpsychologen (via student.uva.nl)

Feedback

Zie je onjuistheden op de pagina? Laat het ons weten via communication-tlc@uva.nl.