Archief: Grassroots vóór 2020

https://tlc.uva.nl/wp-content/uploads/2015/09/schermafdruk-2015-09-10-12-13-48.png

swadijkstra

september 10, 2015

Grassroot Virtual Microscopy

Bijdrage van: Jurgen Seppen over zijn Grassroot Virtual MicroscopyMicroscopie is een techniek die studenten kan helpen de organisatie en functie van gezonde en zieke weefsels beter te begrijpen. Door informatie uit colleges en tekstboeken te combineren met het bekijken van microscopische preparaten kunnen studenten sneller en beter biologische

Artikel lezen

https://tlc.uva.nl/wp-content/uploads/2015/09/2015-08-27-08-55-26-scaled.jpg

swadijkstra

september 09, 2015

Een virtueel model van de computer

Bijdrage van Robert Belleman over zijn Grassroot "een virtueel model van de computer"Het valt niet altijd mee om studenten bij de les te houden. Docenten doen natuurlijk hun uiterste best om een goed college neer te zetten, maar lang niet alle onderwerpen lenen zich voor dezelfde didactische aanpak. Als het lesmateriaal dat wordt voorgeschote

Artikel lezen

placeholder

swadijkstra

juni 15, 2015

Grassroot Culturally Competent in Medical Education (C2ME)

Bijdrage van Jeanine Suurmond over de ontwikkeling van een online module voor medische docenten in het kader van het C2ME project. De verwachting is dat in 2050 ongeveer 40 miljoen migranten in de EU zullen wonen. Ook voor Nederland geldt dat de komende decennia de populatie steeds etnisch diverser wordt. Het medisch onderwijs in Europa besteed ec

Artikel lezen

placeholder

frankbenneker

mei 28, 2015

De Kracht van Krijtloos

bijdrage van Marcel Vreeswijk (onderzoeker, docent, opleidingsdirecteur bachelor Natuur- & Sterrenkunde UvA/VU) Weleens een  college gegeven met veel formules op het bord?!  Je staat dan met je rug naar je publiek te praten en het bord vol te kalken. Een half uur later veeg je het weer uit, want het bord is vol. De (huidige) video-opnames

Artikel lezen

https://tlc.uva.nl/wp-content/uploads/2015/04/gesprek1.png

frankbenneker

april 13, 2015

Gedeelde Besluitvorming in beeld

Gedeelde besluitvorming is hot topic in de gezondheidszorg. Het gaat om een gezamenlijke manier van besluiten, waarbij arts en patiënt informatie uitwisselen om tot een behandelbeslissing te komen die het beste past bij de wensen en voorkeuren van de patiënt. Gedeelde besluitvorming voorkomt dat patiënten zorg krijgen die zij niet wensen en die

Artikel lezen

placeholder

frankbenneker

maart 27, 2015

experimenten met feedback in wiskunde onderwijs

bijdrage van: Maurice Koster Ik heb verschillende methoden voor feedback uitgeprobeerd in de cursussen Wiskunde 2 en Wiskunde 4 binnen het programma Econometrie & OR en Actuariële Wetenschappen. Allereerst ben ik enthousiast van start gegaan met de Smartpen. Hiermee kan je in principe eenvoudig enriched PDF’s creëren en WYSIWYG. Veelbelove

Artikel lezen

placeholder

swadijkstra

maart 11, 2015

Stavaza Grassrootproject toets- en itemanalyse bij grading rubrics

Bijdrage van Susan Voogd en Ellen Algera Of je het nu grading rubrics, beoordelingsmodellen, beoordelingformulieren, beoordelingslijsten of scorelijsten noemt. Haast in elke opleiding worden ze wel gebruikt. Van die lijsten waarmee je bijvoorbeeld een presentatie of een essay beoordeelt. De ene lijst heeft veel meer items, dan de andere. En de ene

Artikel lezen

placeholder

frankbenneker

maart 02, 2015

Webverbinding tussen UvA en eilanduniversiteiten

Webverbinding tussen UvA en eilanduniversiteiten: Stimuleren van internationale interactie en concretiseren van duurzaamheid bijdrage van Sietze Norder Tijdens een nieuwe interdisciplinaire collegereeks over eilanden is ICT ingezet om: 1) interactie tussen studenten en gastsprekers van eilanduniversiteiten te stimuleren en 2) binnen het onderwijs c

Artikel lezen

placeholder

frankbenneker

februari 24, 2015

Oefenmateriaal voor zinsschema-analyse, een vervolg

bijdrage van: Michal van Zelm Deze blogpost is een verslag van de tweede fase van het Grassroot-project “Oefenmateriaal voor moderne webapplicatie zinsschema-analyse”. Hier wordt de uitvoering van het project beschreven en het gebruik ervan in een college geëvalueerd. De vorige blog-post m.b.t. dit project is hier te lezen: http://ict-innovat

Artikel lezen