Archief: Grassroots vóór 2020

placeholder

frankbenneker

februari 02, 2016

Digitaal oefenmateriaal voor het (propedeuse) onderwijs in de dialectica

bijdrage van Jean Wagemans & José Plug In dit Grassrootsproject hebben MA-studenten in het kader van een vak over het toepassen van kennis over argumentatie in de beroepspraktijk een digitale oefenmodule ontwikkeld op het gebied van de analyse en evaluatie van argumentatieve teksten. Onder begeleiding van de docenten hebben de studenten actue

Artikel lezen

placeholder

frankbenneker

februari 01, 2016

Vaardigheidsonderwijs AMC

bijdrage van: Brent Veldman Het doel van de grassroot is een betere en uniforme voorbereiding op het vaardighedenonderwijs dat wordt gegeven door de afdeling huisartsgeneeskunde. De huidige voorbereiding door de studenten bestaat uit het lezen van leerstof uit het leerboek. In de praktijk blijkt dit vaak onvoldoende om meteen te kunnen beginnen me

Artikel lezen

placeholder

frankbenneker

januari 27, 2016

Coursera & Qualtrics, een LTI integratie uit de frontlinie

bijdrage van Alexander Savi De UvA biedt in samenwerking met Coursera een aantal Massive Open Online Courses aan: cursussen die massaal gratis en online gevolgd kunnen worden. Zulk onderwijs heeft een aantal belangrijke beloften. Ten eerste kan er, door de grote aantallen studenten die er gebruik van maken, goed worden onderzocht wat factoren zijn

Artikel lezen

placeholder

frankbenneker

januari 27, 2016

Gestructureerd leren werken met IPython NoteBooks

Bijdrage van: Maarten Marx Probleem In mijn onderwijs merk ik dat studenten het erg moeilijk vinden om gestructureerd te werken, en om hun gemaakte werk op een goede en makkelijk terug te vinden manier op te slaan. In onze opleiding Informatiekunde zien we dit terug in het feit dat het moeilijk is voor vakken om op elkaar voort te bouwen. Eerder be

Artikel lezen

placeholder

frankbenneker

januari 12, 2016

Tools, Tips and Tricks met Geografische data

Tools, Tips and Tricks bijdrage van Thijs de Boer, Harry Seijmonsbergen & Henk Pieter Sterk  Trefwoorden: Geografische data, voorbeelden,  Er wordt een website ontwikkeld voor en door UvA Master studenten en medewerkers om gemakkelijk geografische data en modellen te delen met anderen. Het doel is om een platform te creëren waar data, tips e

Artikel lezen

placeholder

frankbenneker

januari 03, 2016

Teaching best practices in research data management

contribution by: Emiel van Loon There is currently a considerable attention for research data storage and curation in science, as well as openness about this data and the scientific process itself. This attention is focused mainly on scientists rather than (under)graduate students who are still learning about scientific practices. However, we thin

Artikel lezen

placeholder

frankbenneker

oktober 16, 2015

Oefenmodule Argumentatie-analyse

bijdrage van José Plug & Jean Wagemans Doel Deze Grassrootsprojecten zijn gericht op het ontwikkelen van een digitale oefenmodule in het NL voor het eerstejaars vak Argumentatie-analyse, dat onderdeel uitmaakt van de BA Nederlandse Taal en cultuur (NTC) en de BA Taal en communicatie (T&C), en een module in het EN voor het vak Argumentat

Artikel lezen

placeholder

swadijkstra

oktober 06, 2015

Blog Online auscultatie cursus

Blog over de Grassroot Online auscultatie cursus Dr. G.J.J. Boink, Dr. R.B.A. van de Brink, Dr. I.A.C. van der Bilt Academisch Medisch Centrum  Auscultatie is een van de belangrijkste onderdelen van het lichamelijk onderzoek, maar is moeilijk te onderwijzen en te toetsen. Dit komt omdat er geen goed onderwijsmateriaal voorhanden is om met meerd

Artikel lezen

https://tlc.uva.nl/wp-content/uploads/2015/09/botm_logo1.png

swadijkstra

september 22, 2015

Battle of the Meds

Blog Grassroot Project Battle of the Medsbijdrage van: Jacqueline van Gorp & Quirina Thio Waarom dit project?Uit onderzoek is gebleken dat 1,1% van alle ziekenhuisopnames in Nederland voortkomen uit vermijdbare medicatiefouten, wat neerkomt op ongeveer negen ton per jaar aan vermijdbare kosten. Jonge, net afgestudeerde artsen voelen zich o

Artikel lezen