Archief: Grassroots vóór 2020

placeholder

swadijkstra

juli 28, 2016

Digitaal Peer Evalutie-formulier

Blog van dr. Jakko van der Pol, juli 2016 over de Grassroot "Digitaal Peer Evalutie-formulier"ProjectPer 1 september 2016 gaat de bacheloropleiding geneeskunde integraal Team-Based-Learning (TBL) inzetten in het nieuwe bachelorcurriculum Epicurus. TBL (Michaelsen, Parmelee, McMahon & Levine, 2008) is een gestructureerde methode voor same

Artikel lezen

placeholder

swadijkstra

juli 28, 2016

Interactive Patiënt Simulation (IPS)

Blog van Tom van den Ende en Sarah Sharabiany over hun Grassroot Virtuo Patient   Interactive Patiënt Simulation (IPS) IPS stelt zich tot doel om de student geneeskunde voor te bereiden op dillema’s waarmee een patiënt geconfronteerd wordt. Wij (Sarah en Tom) nemen een glioblastoma multiforme (hersentumor) patiënt als uitgangspunt en

Artikel lezen

placeholder

swadijkstra

juli 19, 2016

Het uitbreiden van het R pakket exams voor het gebruik in Blackboard

Update van de Grassroot door Niels Smits Probleem in het kort In het methoden- en statistiekonderwijs van de opleidingen Pedagogiek en Onderwijskunde (POW) spelen digitale formatieve toetsen een belangrijke rol. De docenten construeren naast vragen voor deze toetsen ook nog voorbeelden en opgaven voor, respectievelijk, collegeslides en tentamens. V

Artikel lezen

https://tlc.uva.nl/wp-content/uploads/2016/07/jeannet2-1694x1129-1.jpg

frankbenneker

juli 06, 2016

Interview met Jeannet Bierling vanwege haar afscheid bij de UvA

Bijdrage van Willy Metzger, ook gepubliceerd op het UvAweb, 6 juli 2016Na bijna 30 jaar aan het werk te zijn geweest voor ICT en Onderwijs aan de UvA gaat Jeannet Bierling met pensioen. Haar betrokkenheid en haar persoonlijke benadering van met name docenten die iets met ICT in hun onderwijs wilden doen, zoals dat in de beginjaren (rond de millen

Artikel lezen

placeholder

frankbenneker

juli 01, 2016

van het Krijt- naar Tablet-tijdperk

een bijdrage van: Marcel Vreeswijk Dit project is een vervolg op het 'kracht van krijtloos' waar we twee jaar geleden een begin hebben gemaakt met college geven d.m.v. tekentablets (Wacom) op het Science Park in de exacte vakken. In dit vervolgproject zijn modernere tablets gebruikt, met wireless mogelijkheid met als extraatje om twee beamers in

Artikel lezen

placeholder

frankbenneker

juni 30, 2016

De Digitale Testkast

bijdrage van Brenda JansenLaat studenten oefenen met hetgeen ze later in de praktijk gaan doen! De diagnostiekdocenten bij Klinische Ontwikkelingspsychologie onderschrijven deze overtuiging van constructive alignment van harte.Wat doen klinische ontwikkelingspsychologen dan “later in de praktijk”? Ze kijken o.a. goed naar kinderen en jonger

Artikel lezen

https://tlc.uva.nl/wp-content/uploads/2016/02/mait_pic1.png

frankbenneker

februari 29, 2016

Massive Adaptive Interactive Text (MAIT)

bijdrage van: Arnoud Visser (FNWI) De belangrijkste tip die we als Grassroot deelnemers krijgen is ‘hou het project klein’. Ik voelde me inderdaad klein toen ik het opiniestuk ‘Life After MOOCs – Online science education needs a new revolution’ las.Dit opiniestuk heeft namelijk gedeeltelijk dezelfde filosofie als ons project ‘Rand

Artikel lezen

https://tlc.uva.nl/wp-content/uploads/2016/02/afbeelding11.png

frankbenneker

februari 15, 2016

Grassroots Kennisclips (Fysiologie)

bijdrage van: Stijn Bos & Kimberley PloegmakersTijdens het nakijken van tentamens en tijdens de terugkomdagen in de coschappen, blijkt dat studenten onvoldoende kennis hebben van de medische fysiologie. Studenten geven aan dat zij dit een lastig onderwerp vinden om te bestuderen en te begrijpen. Ook het lage aantal punten dat verdiend kan wo

Artikel lezen

placeholder

frankbenneker

februari 04, 2016

Culturally Competent in Medical Education (C2ME)

bijdrage van Jeanine Suurmond In september 2015 is het project ‘Culturally Competent in Medical Education’ afgerond met een symposium in het AMC. Het project is twee jaar geleden gestart om docenten te kunnen ondersteunen bij het geven van onderwijs over etnische en culturele diversiteit van patiënten. Doel grassroot Voor de grassroot hebbe

Artikel lezen