Archief: Grassroots vóór 2020

placeholder

fbraunsdorf

september 13, 2018

Blog Derivatives: strategies in action

Een bijdrage van Dr Philippe Versijp   Dit is het tweede (en laatste) blog over mijn project " Derivatives: strategies in action". Het eerste, onder de titel "Keuzes, keuzes, keuzes" is hier te vinden. Dit keer een reflectie op de evaluatie en de lange termijn ontwikkelingen in het gebruik van webcasts in het onderwijs. Evaluatie En terugb

Artikel lezen

https://tlc.uva.nl/wp-content/uploads/2018/05/brainstorm.jpg

Fleur Braunsdorf

mei 24, 2018

Spelenderwijs: van in vivo naar in silico modellen voor stamcelbiologie

Blog van Renee van Amerongen en Gooitzen Zwanenburg over de Grassroot Spelenderwijs: van in vivo naar in silico modellen voor stamcelbiologie.Ons grassroots project begon met een inspirerende ‘kick off’ bijeenkomst, waar niet alleen de plannen voor de huidige ronde maar ook de resultaten van de grassrootsprojecten van vorig jaar gepresentee

Artikel lezen

https://tlc.uva.nl/wp-content/uploads/2018/05/beeld-docenten.png

Fleur Braunsdorf

mei 22, 2018

Blended Community of Learners

Blog van Joost Noordeloos over de Grassroot Blended Community of LearnersAanleidingHet afgelopen jaar heb ik gewerkt aan mijn Grassroots: Blended Community of Learners. De aanleiding voor de aanvraag was dat de visie van de opleiding, het werken als een Community of Learners (CoL), niet helemaal klopte met mijn ervaringen tijdens de colleges.

Artikel lezen

placeholder

fbraunsdorf

mei 17, 2018

Samenwerken aan een curriculum

Blog bijdrage van Tom Broens over het grassrootproject Samenwerken aan een curriculum. Een curriculum is een ‘levend’ ding. Geregeld ontwerpen en veranderen managers, coördinatoren en docenten de onderdelen van een curriculum. Overzicht, structuur en consistentie zijn op een handmatige manier moeilijk te bereiken. De ontwikkelde curriculum to

Artikel lezen

placeholder

fbraunsdorf

februari 23, 2018

Blog Peerreview digitaal

Blog van Robert van Wijk over de Grassroot Peerreview digitaal, 15 februari 2018 "Misschien moeten we het volgend jaar toch maar weer op papier doen" was de suggestie van een collega nadat we alle inleverlinks voor onze digitale peerreview-opdracht hadden gemaakt. Vijf links met instructies voor in totaal zes groepen studenten die volgende week ge

Artikel lezen

placeholder

swadijkstra

december 15, 2017

Nieuwe Grassrootronde

In het nieuwe jaar start weer een nieuwe Grassrootronde. De deadline voor de UvA voor het indienen van voorstellen is 2 februari 2018 om 13 uur. De deadline voor de HvA voor het indienen van voorstellen is 9 februari 2018 om 13 uur. Binnenkort is meer informatie te vinden op de grassroot websites www.uva.nl/grassroots en www.hva.nl/grassroots

Artikel lezen

placeholder

swadijkstra

september 19, 2017

Online Academisch leren lezen

Blog van Guusje Smit over de Grassroot Online Academisch leren lezen De pre-master van Information studies bestaat uit 5 online cursussen in Blackboard, waaronder de cursus Academic Skills. Aankomende studenten moeten deze cursussen volgen om toe gelaten te worden tot de Master Information Studies. Deze cursussen kunnen de pre-master studenten zel

Artikel lezen

placeholder

fbraunsdorf

augustus 30, 2017

Blog Derivatives: strategies in action

Blog bijdrage van Dr Philippe Versijp over het grassrootproject Derivatives: strategies in action Keuzes, keuzes, keuzes De productie van webcasts, en inbedding daarvan in het onderwijs, is geen ‘rocket science’. Het is de kern van de grassroot “Derivatives: strategies in action”, maar ook voor deze grassroot deed ik dit al, de nodige jar

Artikel lezen

https://tlc.uva.nl/wp-content/uploads/2017/05/fnwi-studio.png

swadijkstra

mei 19, 2017

FNWI-videostudio

Blog bijdrage van Martijn Stegeman en Julian JansenVan februari 2016 t/m januari 2017 is bij de FNWI gewerkt aan het inrichten van een kleinschalige videostudio waar docenten en studenten opnames kunnen maken in het kader van het onderwijs. Het aspect van laagdrempeligheid was een belangrijk doel. De studio  is opgebouwd in een bestaande colle

Artikel lezen