Archief: Grassroots vóór 2020

placeholder

frankbenneker

augustus 26, 2014

ArthroRift: een dag in het leven van de pols

ArthroRift: Een dag in het leven van de pols: hoe Virtual Reality kan bijdragen aan het ontrafelen van de complexiteit van de menselijke anatomie – door Roland van Mossel Studenten geneeskunde ervaren elke dag de complexiteit van het menselijk lichaam. Zij doen in de loop van hun bachelor-opleiding veel fysiologische en anatomische kennis op. On

Artikel lezen

placeholder

swadijkstra

augustus 05, 2014

Grassroot: Vertaalpracticum Historisch Nederlands 2

Blogpost van de Grassroot: Vertaalpracticum Historisch Nederlands 2 Marjolein Hogenbirk afdeling Historische Nederlandse letterkunde   Een belangrijk onderdeel van het onderwijs in de historische Nederlandse letterkunde is het leren lezen en begrijpen van de historische taal. Vorig jaar zijn wij gestart met het ontwerpen van een e-learning o

Artikel lezen

placeholder

frankbenneker

juli 23, 2014

Kennisclips – FEB

bijdrage van: Jose Oegema Van januari tot en met december 2014 werken acht FEB-docenten aan het Grassrootsproject “Kennisclips”. Het project heeft tot doel om de Wiskunde – en Statistiek docenten van de bachelor opleidingen Economie & Bedrijfskunde en Econometrie de mogelijkheid te bieden kennisclips te produceren en gebruiken. Er is on

Artikel lezen

placeholder

swadijkstra

juli 01, 2014

Student Research Grassroot

StudentResearch blog van geneeskunde student Hassina Bahadurzada over de Grassroot Student Research.   Ik ben een geneeskundestudente en in mijn eerste jaar deed ik onderzoek bij de chirurgie. Mijn begeleider zocht meer studenten en mijn medestudenten vroegen zich af hoe ik daar terecht was gekomen. Een duidelijk platform waar onderzoeker

Artikel lezen

placeholder

swadijkstra

juni 26, 2014

Grassroot Oefenmateriaal voor moderne webapplicatie zinsschema-analyse: saetningsskema.dk

Bijdrage van Michal van Zelm over zijn Grassroot: Gebruik in colleges van en ontwikkelen van oefenmateriaal voor moderne webapplicatie zinsschema-analyse: saetningsskema.dk De uitvoering van dit Grassroots-project valt grofweg in twee delen uiteen: er moet 1) een bestaand systeem (saetningsskema.dk) worden aangepast zodat het mogelijk wordt om er

Artikel lezen

placeholder

swadijkstra

juni 26, 2014

Grassroot Kennisclips in propedeuse Media en cultuur

Bijdrage van Willem Pool over de Grassroot Kennisclips in propedeuse Media en cultuur. Mediastudenten zien veel beeldmateriaal. Hele films kunnen ze in Eye zien, en natuurlijk bieden aanbieders als Netflix veel aan voor thuisgebruik, maar als het om korte fragmenten gaat, die studenten ook nog eens tijd- en plaatsonafhankelijk kunnen bekijken, wor

Artikel lezen

placeholder

swadijkstra

juni 17, 2014

Update 2 Grassroot project “interactieve examinering voor de UvA matching”.

Bijdrage van Arnoud Visser Het doel van dit Grassroot project is om ervaring op te doen met digitale examinering. Dit is toegepast op een grote groep scholieren die zich ingeschreven hadden voor de studie “Kunstmatige Intelligentie”. Deze groep heeft twee dagen een hoofdstuk uit een boek behandeld gekregen en is daar ook over geëxamineerd. Het

Artikel lezen

placeholder

swadijkstra

juni 05, 2014

Goed begrepen? Feedback met behulp van Shakespeak tijdens hoorcolleges kunstgeschiedenis.

Grassroot blog door Sanne Frequin. Door middel van Shakespeak is het mogelijk om tijdens het college te testen of de studenten de in college behandelde stof hebben begrepen. Studenten kunnen met hun laptop of mobiele telefoon reageren op een (multiple-choice) vraag die tijdens een hoorcollege door de docent wordt gesteld in de PowerPoint presentat

Artikel lezen

placeholder

swadijkstra

maart 26, 2014

Grassroot project “interactieve examinering voor de UvA matching”

Bijdrage van Arnoud Visser over zijn Grassroot project “interactieve examinering voor de UvA matching”. De kern van dit Grassroot project is om ervaring op te doen met digitale examinering en de mogelijkheden om deze digitale examens adaptief te maken. De urgentie van dit project is de komst in juni van een grote groep scholieren die zich ing

Artikel lezen