Student Generated Content: Website Rhetoric-checking

In het kort

In dit project hebben studenten zelf een website gebouwd en onderhouden, om zo de analyse en evaluatie van argumenten te vergemakkelijken.

Hoe laat je studenten kennismaken met toegepaste theoretische inzichten en oefenen met argumentatieve vaardigheden?

Over dit project

Docenten – José Plug
– Jean Wagemans
Afdeling Neerlandistiek
Opleiding MA Nederlandse taal en cultuur
Cursus Argumentative Practices
Datum Januari 2018 – Juni 2018
Tool WordPress
Werkvorm Student Generated Content

Het doel van de cursus ‘Argumentative Practices’ is om studenten uit te rusten met argumentatieve vaardigheden die nodig zijn om als academicus te werken. Om deze inzichten en vaardigheden te verwerven, ontwikkelden studenten een website die de analyse en evaluatie van argumenten in diverse situaties makkelijker maakt. Tijdens dit project is gebruik gemaakt van:

• WordPress, een systeem waarmee een website gebouwd en onderhouden kan worden. Studenten ontwikkelden de content voor op de website en bedachten de structuur van de website.

Resultaten

Studenten moesten theoretische en praktische problemen aangaan in een traject naar een eindproduct. Ze waren gemotiveerd omdat ze werkten aan een project dat aantrekkelijk is voor potentiële werkgevers en authentiek is.  Het werken met de de mogelijkheden en beperkingen van WordPress gaf hen een realistisch beeld over het gebruik van WordPress in de praktijk.

Meer informatie

Onderstaande bestanden (pdf) bevatten de projectaanvragen van José Plug en Jean Wagemans:

Zelf aan de slag?

Neem contact met ons op via tlc-fgw@uva.nl.