Peerfeedback en activerende werkvormen bij Introduction to Linguistics

feedbackfruits
feedback

In het kort

In dit project zijn verschillende gastdocenten uitgenodigd om praktijk te koppelen aan theorie, en daarbij gebruik te maken van activerende werkvormen.

Hoe betrek je de praktijk in het geven van hoorcolleges?

Over dit project

Docent Eva van Lier
Afdeling Taal- en literatuurwetenschap
Opleiding Linguistics
Cursus Introduction to Linguistics
Datum Juli 2018 – November 2018
Tool Feedbackfruits, Mentimeter
Werkvorm Korte activerende opdrachten

Het vak Introduction to Linguistics is een propedeusevak, waarbij de niveauverschillen groot zijn en studenten in een relatief korte periode veel informatie tot zich nemen. Daarnaast speelt ook een praktisch probleem: de studentpopulatie groeit hard. Om hierop in te spelen, zijn verschillende gastdocenten uitgenodigd om de praktijk te koppelen en verschillende invalshoeken te laten zien. In aanvulling hierop is het vak interactiever ingericht m.b.v. activerende/blended werkvormen;

Resultaten

Het ‘breken’ van een hoorcollege is beter voor studenten en minder zwaar voor een docent. De studenten geven een goede respons op peerfeedback en leren van elkaar. De werkvormen eisen weinig voorbereiden maar hadden een groot effect.

Meer informatie

Onderstaande bestanden (pdf) bevatten de projectaanvragen van Eva van Lier:

Zelf aan de slag?

Neem contact met ons op via tlc-fgw@uva.nl.