Docent |
Eva van Lier |
Afdeling |
Taal- en literatuurwetenschap |
Opleiding |
Linguistics |
Cursus |
Introduction to Linguistics |
Datum |
Juli 2018 – November 2018 |
Tool |
Feedbackfruits, Mentimeter |
Werkvorm |
Korte activerende opdrachten |
Het vak Introduction to Linguistics is een propedeusevak, waarbij de niveauverschillen groot zijn en studenten in een relatief korte periode veel informatie tot zich nemen. Daarnaast speelt ook een praktisch probleem: de studentpopulatie groeit hard. Om hierop in te spelen, zijn verschillende gastdocenten uitgenodigd om de praktijk te koppelen en verschillende invalshoeken te laten zien. In aanvulling hierop is het vak interactiever ingericht m.b.v. activerende/blended werkvormen;
Resultaten
Het ‘breken’ van een hoorcollege is beter voor studenten en minder zwaar voor een docent. De studenten geven een goede respons op peerfeedback en leren van elkaar. De werkvormen eisen weinig voorbereiden maar hadden een groot effect.
Meer informatie
Onderstaande bestanden (pdf) bevatten de projectaanvragen van Eva van Lier: