Online leeromgeving bij Hebreeuwse taal en cultuur

In het kort

In dit project wilden docenten studenten thuis meer laten oefenen met de grammatica van de Hebreeuwse taal.

Hoe richt je een online leeromgeving zo in op Canvas dat studenten de stof zelfstandig kunnen oefenen?

Over dit project

Docent Yaniv Hagbi
Afdeling Taal-, Cultuur-, en Regiostudies
Opleiding BA Hebrew Language and Culture
Vakken Meerdere
Datum Januari 2019 – Oktober 2019
Werkvorm Flipping the Classroom
Tool Canvas LMS

Hebreeuws is een moeilijke taal om te leren vanwege de verschillende letters, grammatica en gebrek aan mogelijkheden om het dagelijks te spreken. Daarom wordt in de lessen Hebreeuwse taalverwerving veel tijd besteed aan de uitleg van moeilijke grammatica-eenheden, waardoor er minder tijd overblijft voor het oefenen van vaardigheden zoals spreken of luisteren. Voor de bachelorstudie Hebrew Language and Culture zijn 8 vakken ‘blended’ gemaakt (in totaal zijn er 56 lessen, 7 weken per vak), door gebruik te maken van:

• Een online leeromgeving op Canvas LMS, waar studenten:
    • Uitlegvideo’s kunnen bekijken
    • Samenvattingen van de uitlegvideo kunnen bekijken
    • Diagnostische toetsen kunnen maken, waarna in de les een terugkoppeling wordt gemaakt naar de toets en dieper op de leerstof in te gaan (Flipping the Classroom)

Resultaten

Alle studenten kunnen extra oefenen, waardoor tijd wordt bespaard tijdens de les. De docent kan tevens beter differentiëren: studenten die een bepaald onderdeel lastig vinden krijgen een online les aangereikt over het desbetreffende onderdeel.

Onderstaande bestanden (pdf) bevatten de projectaanvragen van Yaniv Hagbi:

Zelf aan de slag?

Neem contact met ons op via tlc-fgw@uva.nl.