Docent |
Kati Röttger |
Afdeling |
Kunst- en Cultuurwetenschappen |
Opleiding |
Duale MA International Dramaturgy |
Cursus |
Kernmodule Dramaturgy |
Datum |
September 2018 – Januari 2019 |
Tool |
FeedbackFruits |
Werkvorm |
Jigsaw en peerfeedback |
De Duale Master International Dramaturgy is met name gekenmerkt door de diversiteit van de studentenpopulatie (international classroom) en de nauwe verbinding van theorie en praktijk, omdat de studenten als toekomstige dramaturgen in staat moeten zijn theoretische en historische kennis naar het maakproces van een theatervoorstelling en naar het publiek te vertalen. Door deze bijzondere karakteristiek van de opleiding was er behoefde om meer activerende werkvormen in te zetten die rekening houden met de diverse achtergronden van de studenten en die de studenten in staat stellen om de overdracht van theorie naar praktijk in verschillende werkvormen te oefenen. Bij het project is gebruik gemaakt van:
Resultaten
Het werken met activerende opdrachten waarin studenten reflecteerden, zorgde voor meer samenhang tussen de verschillende sessies. Studenten vonden de werkvorm peerfeedback erg leerzaam, omdat het geven van feedback op het werk van anderen ook een belangrijke taak is als dramaturg.
Meer informatie
Onderstaande bestanden (pdf) bevatten de projectaanvragen van Kati Röttger: