Audiovisueel

Wil je colleges of werkgroepen opnemen?

Er zijn bij de UvA verschillende manieren om je colleges online beschikbaar te stellen voor studenten. Dit kan bijvoorbeeld via Webcolleges, Zoom of Kaltura. Hierbij is het belangrijk om te bedenken of je wilt dat de studenten live kunnen meekijken, of dat er interactie nodig is. Hieronder staan de mogelijkheden afhankelijk van jouw wensen en situatie.

Hoorcolleges opnemen

Ik wil enkel een opname zonder online interactie

Mijn college is in een collegezaal:

We raden het aan om Webcolleges te gebruiken voor jouw opname/livestream. Je kan via deze link de opnames van de colleges inplannen en Webcolleges zal deze dan faciliteren. Na afloop van het college zal Webcolleges jou een link sturen van de opname welke je kan delen met de studenten.

Let op: hoorcolleges voor eerste- en tweedejaars BA vakken worden automatisch opgenomen.

Mijn college is in een werkgroepzaal:

We raden het je aan om Kaltura te gebruiken. Met Kaltura kan je zelf opname maken van jouw college en deze op canvas plaatsen. Zie deze handleiding voor Kaltura, en handleidingen over het gebruik van de apparatuur in de werkgroepzaal zijn te vinden op de TLC-website.

Ik wil een opname met online interactie

We raden je aan om Zoom te gebruiken. Je kan dan online interactie hebben met studenten via o.a. de chat functie. De handleiding voor Zoom is te vinden op de TLC-website.

Werkgroep opnemen

Ik wil enkel een opname zonder online interactie

Mijn werkgroep is in een collegezaal:

We raden het aan om Webcollege te gebruiken voor jouw opname/livestream. Je kan via deze link de opnames van de werkgroepen inplannen en Webcollege zal deze dan faciliteren. Na afloop van de werkgroep zal Webcollege jou een link sturen van de opname welke je kan delen met de studenten.

Mijn werkgroep is in een werkgroepzaal:

We raden het je aan om Kaltura te gebruiken. Met Kaltura kan je zelf opname maken van jouw werkgroep en deze op canvas plaatsen. Zie deze handleiding voor Kaltura, en handleidingen over het gebruik van de apparatuur in de werkgroepzaal zijn te vinden op de TLC-website.

Ik wil een opname met online interactie

We raden je aan om Zoom te gebruiken. Je kan dan online interactie hebben met studenten via oa de chat functie. De handleiding voor Zoom is te vinden op de TLC-website.