TLC FGw Blended innovatiebeurs

Tussen 2023 en 2026 kan elke opleidingsdirecteur jaarlijks een aanvraag doen voor een FGw onderwijsinnovatieproject blended learning.

Een onderwijsinnovatieproject is een project waarbij een of meerdere docenten maximaal 80 uur werken aan het inzetten van blended learning in het onderwijs. De projecturen worden in het kader van de implementatie van blended learning gefinancierd door het College en de Graduate School of Humanities in opdracht van de opleidingsdirecteur van het cluster. Per opleidingscluster kan 1 project per kalenderjaar worden gehonoreerd. Studenten van het opleidingscluster worden betrokken bij de uitvoering van het project en vooraf en tussentijds geraadpleegd. Het project sluit aan op de UvA-visie op blended learning en is in lijn met het jaarplan van het CoH of de GSH. Zie voor meer informatie het onderwijsthema Blended Learning.

Voorbeelden van geschikte onderwijsinnovatieprojecten Blended learning zijn:

• het herontwerpen van een vak met als doel om studenten te activeren;
  • het ontwikkelen van een serie korte kennisclips die in meerdere vakken kunnen worden gebruikt;
  • het opdoen van ervaring met activerende werkvormen tijdens de fysieke bijeenkomsten in een collegezaal, een groepswerkruimte, bij een maatschappelijke instelling of bedrijf of op een relevante locatie in elders;
  • het uitvoeren van een pilot met nieuwe toetsvormen die het mogelijk maken om aan te sluiten bij de leerdoelen van het vak of competenties uit het werkveld;
  • het creëren van extra oefenmateriaal voor studenten om zelfstandig te werken aan deficiënties of extra uitdagend materiaal.

De uiterlijke aanvraagdatum is jaarlijks 24 december. Aanvragen na deze datum kunnen onder voorbehoud en afhankelijk van de beschikbaarheid van betrokken medewerkers worden toegekend.

Neem voor meer informatie contact op met het TLC FGw.

Aanvraagformulier