Reach out-ondersteuning TLC FGw

Gezien de recente gebeurtenissen kun je als docent te maken krijgen met uitdagende situaties in je les, zoals verhoogde emoties, intense discussies en zorgen over sociale veiligheid. Het TLC-FGw biedt ondersteuning bij het omgaan met deze situaties. Hieronder vind je een handreiking voor het voeren van gesprekken over gevoelige onderwerpen en het omgaan met ‘HOT’ (Heated, Offensive and Tense) moments. Ook is er informatie beschikbaar over het geven van online onderwijs, mocht dit onverhoopt nodig zijn.Het is ook mogelijk om deel te nemen aan trainingen of workshops en om persoonlijke ondersteuning aan te vragen.

Hulpbronnen Reach out

Gids voor gesprek tijdens onderwijs over recente demonstraties

De recente demonstraties op de campus hebben een grote impact gehad op onze UvA-gemeenschap. Hier bieden we tips die je als docent kunnen helpen bij het (al dan niet) voeren van een gesprek over de demonstraties.

bekijk de gids
'HOT' (Heated, Offensive and Tense) moments

Docenten en studenten kunnen geconfronteerd worden met zogenaamde ‘HOT’ (Heated, Offensive and Tense) moments in het onderwijs: ongemakkelijke of onveilige situaties waarin de visie van de een botst met de integriteit van de ander. TLC-FGw geeft tips om met deze momenten om te gaan.

bekijk de tips
Online onderwijs

Hier vind je informatie voor docenten over het opzetten van online colleges, werkgroepen en meer.

Keep on Teaching

Trainingsaanbod Reach out

Workshop: 'HOT' moments

In deze workshop staat het omgaan met ‘HOT’ moments centraal. Er komen verschillende gesprekstechnieken aan bod om moeilijke onderwerpen in de les (of op een later moment) bespreekbaar te maken.

Aanmelden via tlc-fgw@uva.nl, de datum wordt in overleg met de deelnemers vastgesteld.

meld je aan
Training: Check-in's in je onderwijs

Een check-in kan bijdragen aan het werken aan verbinding en vertrouwen in de groep​, het vergroten van studentbetrokkenheid en beter inzicht in wat er bij studenten speelt​. Verken de meerwaarde van een check-in voor jouw onderwijs.

meld je aan
Training op maat

Laat TLC FGw weten waar je met de collega’s uit je afdeling behoefte aan hebt. We stellen in overleg een datum, locatie, onderwerp en geschikte werkvorm vast.

neem contact op met TLC-FGw
Individuele ondersteuning

Je kunt zelf direct een afspraak maken met de experts van het TLC FGw of het team ICT in het onderwijs FGw voor ondersteuning op didactisch of technisch vlak.

vraag persoonlijke ondersteuning aan

Ervaringen van collega's

In gesprek over de campusdemonstraties: welke afwegingen maak je?

De recente gebeurtenissen op de UvA maken veel los bij zowel medewerkers als studenten. In haar werkgroep voor het vak Global Politics & Power ging Barbara Hogenboom, professor Latijns-Amerikastudies, in gesprek met eerstejaarsstudenten van de bachelor Global Arts, Culture & Politics.

lees het verhaal
In gesprek over de campusdemonstraties: welke afwegingen maak je?

Als docent kun je ervoor kiezen om de protesten op de UvA te bespreken met je studenten. Je kunt er echter ook voor kiezen om dit juist niet te doen. Maaike Voorhoeve, UD Europese Studies, sprak met TLC-FGw over de afwegingen die in haar onderwijs ten grondslag liggen aan deze keuze.

lees het verhaal