Professionalisering

Training volgen?

De kwaliteit van het universitaire onderwijs wordt mede bepaald door de kwaliteit van de docenten. Daarom stelt de UvA eisen aan docenten en helpt ze docenten zich didactisch te ontwikkelen. Dat kan gaan om langer lopende leergangen (zoals BKO/SKO), cursussen op gebied van (online) activerend onderwijs, maar je kunt ook zelf een verzoek indienen voor op maat ondersteuning of individuele coaching door TLC-EB een mail te sturen.

Voor workshops en/of e-learnings die betrekking hebben op active learning en hybride onderwijs, vind je hieronder een overzicht.

Online modules

Video: hybride onderwijs door Sebastian Kortmann

Hybride onderwijs video met Sebastian Kortmann

Als je meer wilt weten over hybride onderwijs en hoe het verschilt van online (of on-campus) onderwijs, kunnen we dat het best vragen aan onze collega Sebastian Kortmann (ABS) die tijdens de Covid-periode verschillende vakken in een hybride format heeft gegeven.

Zijn ervaringen en zijn advies over hoe je het beste hybride les kunt geven en je hierop voor kunt voorbereiden, zijn vastgelegd in een professionele video die hier kunt bekijken.

Online cursus: Engaging kennisclips

In de gloednieuwe online cursus “Engaging kennisclips” verken je de stappen voor het maken van kennisclips voor je vak(en) en ontdek je hoe kennisclips en het gebruik van video learning software het leervermogen en de betrokkenheid van je studenten kunt verbeteren.

Deze cursus leidt je door het productieproces van een kennisclip: van het eerste idee tot aan de publicatie op je Canvas-pagina of live vertoning tijdens je college.

Opgenomen trainingen: Basiskennis online lesgeven

1. Concepts for online teaching
  2. Course example online teaching
  3. Quant Course
Opgenomen trainingen: Interactieve methoden

1. FeedbackFruits training sessions
  2. Flipping the Classroom
  3. Interactive Sessions: How to make my ‘workgroup’/Q&A interactive?
  4. Live Lecture (for Large Groups): How to keep students engaged?
  5. Live Lecture (for Large Groups): How to keep students engaged? (Dutch)
  6. Oxford style debating
  7. Zoom Webinar Sessions: How to keep students engaged?
Opgenomen trainingen: Kennisclips

Dit omvat:

1. Knowledge Clips: What to do?
  2. Video Clips
Opgenomen trainingen: FeedbackFruits