Principal Educator: Karen Nieuwenhuijsen

PE-onderwijsnetwerk

Gedurende een periode van drie jaar richten Principal Educators (PE’s) zich één dag per week op activiteiten binnen een gekozen profiel. Naast het werken aan het project, delen Principal Educators hun expertise met andere professionals. Alle Principal Educators maken onderdeel uit van het PE-onderwijsnetwerk dat door het Teaching & Learning Centre is opgezet.

Heb je een vraag voor het PE-onderwijsnetwerk?

Mail naar TLC

Dr. Karen Nieuwenhuijsen

• Dr. Karen Nieuwenhuijsen is Universitair Docent,  o.a. met expertise op het gebied van arbeid en gezondheid.
  • Zij is Principal Educator sinds 2016, herbenoemd in 2019.

Expertise

“Mijn doelstelling voor de eerste periode was ‘het verrijken van klinisch onderwijs met kennis over de sociale context en gevolgen van ziekte’. In de tweede periode heb ik mij gericht op de mentale gezondheid van geneeskundestudenten. Dat laatste omdat ik het vanuit mijn arbeid en gezondheid achtergrond belangrijk vind om ook de mentale gezondheid van de zorgmedewerkers van de toekomst te bevorderen.”

Doel

“Inmiddels zitten mijn zes jaar PE-schap erop. Gelukkig blijf je Principal Educator. Ik blijf dan ook werken aan mijn doelstelling om de mentale gezondheid van geneeskundestudenten te bevorderen.”

“Ik wilde van onderwijs mijn academische kerntaak maken. Naast onderzoek. Dedicated onderwijstijd maakte het voor mij mogelijk ook meer aan onderwijsontwikkeling te doen.”