Docent |
Margreet Dorleijn |
Afdeling |
Taal- en literatuurwetenschap |
Opleiding |
Linguistics |
Cursus |
Sociolinguistics |
Datum |
April 2018 – Juli 2018 |
Tool |
Feedbackfruits |
Werkvorm |
Jigsaw en Mindmapping |
Het vak Sociolingistics richt zich op de invloed van de samenleving op taal en andersom. Het vak is in 2018 vernieuwd en Engelstalig gemaakt. Vanwege het groeiende studentenaantal ontstond de wens om te experimenteren met peerfeedback, zodat studenten elkaar kunnen helpen en controleren. Tijdens dit project is gebruik gemaakt van:
- Peerfeedback ter controle van elkaars werk middels Feedbackfruits;
- Jig Saw-methode om studenten gezamenlijk de literatuur te laten verwerken;
- Mindmapping waarmee de studenten verbanden leren leggen tussen artikelen.
Resultaten
De studenten waren enthousiast over mindmapping en de Jig saw methode. Elkaars werk controleren met behulp van peerfeedback was een prima manier, maar de tool FeedbackFruits werkte niet altijd even goed omdat het voormalige Blackboard af en toe onder constructie was.
Meer informatie
Onderstaande bestanden (pdf) bevatten de projectaanvragen van Margreet Dorleijn: