TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Het doel van een klinisch college is om studenten kennis te laten maken met de klinische praktijk, de klinische relevantie van de thema’s te verduidelijken en een begin te maken met het klinisch redeneren.
Je maakt gebruik van de Zoom-webinar licentie.
Gehele cohort van een leerjaar, 380 studenten
45 minuten, indien meerdere colleges na elkaar, minimaal 15 minuten pauze tussendoor inplannen.
Twee mogelijkheden
De volgende situaties mogen WEL:
Het omzetten van onderwijs naar een online vorm vraagt tijd.
Inspiratie voor casuïstiek en opbouwen van casuïstiek/ simulatiepatiënt kun je vinden bij e-learnings via www.medischonderwijs.nl
Voorbereiding of inspiratie is ook te halen uit documentaires bijv. Documentaire “Helse pijn” bij onderwijs over pijn in het blok Opmaat naar de praktijk https://www.npostart.nl/2doc/07-06-2017/KN_1691675
Kies je leerdoelen en rond ook af met die leerdoelen om het voor de studenten helder te houden.
Vragen die niet zijn beantwoord tijdens de meeting kun je op het discussiebord in Canvas laten stellen.
Voor technische ondersteuning over het onderwijs geven in Zoom ga naar de ERA-website van de UvA.
Je bent hier www.tlc.uva.nl/fdg/tips-voor-online-onderwijs/online-klinisch-college
Terug naar Tips online onderwijs

