Kennisclips bij Kunsttechnieken & Visuele Analyse II

In het kort

In dit project zijn kennisclips gemaakt, om zo theoretische kennis te visualiseren en inzichtelijk te maken. Dit werd gecombineerd met werkopdrachten en quizzes.

Hoe gebruik je kennisclips om theorie en praktijk aan elkaar te koppelen?

Over dit project

Docenten – Arjan de Koomen
– Ilse Steeman
Afdeling Kunst- en Cultuurwetenschappen
Opleiding BA Kunstgeschiedenis
Cursus  Kunsttechnieken & Visuele Analyse II
Datum Augustus 2018 – Januari 2019
Tool Canvas Quizzes & Youtube
Werkvorm Kennisclips & Quizzes

Binnen het vak Kunsttechnieken & Visuele Analyse II volgen studenten practica om inzicht te krijgen m.b.t. verschillende vervaardigingstechnieken in de beeldende kunst – met name schilder- en prenttechnieken. Om tot een betere verhouding te komen van de huidige klassieke onderwijsvormen en activerende werkvormen, is bij dit project gebruik gemaakt van:

Resultaten

Het project heeft in totaal elf kennisclips opgeleverd, die tijdens het vak continu beschikbaar bleven. De kennisclips zorgden voor visualisering van de theoretische kennis, wat de studenten hielp om de stof beter te begrijpen. Studenten kregen met behulp van de quizzes directe feedback, er was daarom geen nazorg nodig van de docent.

Meer informatie

Onderstaande bestanden (pdf) bevatten de projectaanvragen van Arjan de Koomen en Ilse Steeman

Zelf aan de slag?

Neem contact met ons op via tlc-fgw@uva.nl.