Docent |
Hanneke Ronnes |
Afdeling |
Kunst en Cultuur |
Opleidingen |
BA: Kunstgeschiedenis, Cultuurwetenschappen, Theaterwetenschap en Muziekwetenschappen |
Datum |
September 2021 – Maart 2022 |
Titel |
Inclusieve inhoud en uitdagende didactiek bij clusterbrede propedeusevakken |
Doelen |
Inclusieve thematiek, uitdagende didactische- en toetsvormen |
Binnen het cluster van de bachelor Kunst en Cultuur bestaan drie afdelingsbrede vakken die verplicht zijn voor de vier BA opleidingen in dit cluster: Kunstgeschiedenis, Cultuurwetenschappen, Theaterwetenschap en Muziekwetenschappen. Uit de studentevaluaties bleek dat deze vakken goed zijn ontvangen, maar daarin kwam ook naar voren dat de studenten de samenhang van deze vakken met de eigen opleiding niet gemakkelijk doorzien, en de coherentie tussen deze drie afdelingsbrede vakken niet voldoende waarnemen. Ook waren studenten van mening dat sommige nu relevante onderwerpen ontbraken (bijvoorbeeld etniciteit, kolonialisme, gender), en het kunsthistorische perspectief vonden domineren. Op basis van deze gegevens zal dit vak op een andere manier en abstractieniveau worden gedefinieerd, en van daaruit wordt het vak opnieuw opgezet.
Meer informatie
Onderstaand bestand (pdf) bevat de projectaanvraag van Hanneke Ronnes: