Workshops van het IIS

Het Instituut voor Interdisciplinaire Studies (IIS) is het expertisecentrum van de UvA voor interdisciplinair leren en doceren.

De huidige tijd wordt gekenmerkt door grote maatschappelijke uitdagingen (denk bijvoorbeeld aan het klimaatvraagstuk of de groeiende ongelijkheid) die vragen om een aanpak die studenten op deze complexiteit voorbereid. De strategische agenda van het IIS is dan ook gericht op het vormgeven van maatschappelijke transities, ofwel: hoe leer je als docent jouw studenten mogelijke (systeem)veranderingen te herkennen, initiëren en evalueren?

Regelmatig worden er workshops georganiseerd voor docenten van alle faculteiten die zich graag een middag willen verdiepen of laten inspireren door wisselende onderwerpen, denk aan: hoe leid je studenten op tot change agents? Hoe kun je het beste transdisciplinaire samenwerking bewerkstellingen? Of hoe pas je innovatieve toetsvormen toe binnen jouw onderwijs?

Bekijk actuele workshops van het IIS