In academisch onderwijs is een discussie een belangrijke vorm om te leren van elkaar. Door met elkaar in gesprek te gaan doen studenten nieuwe inzichten op en leren zij dat een onderwerp meerdere kanten kent.
Maar hoe kun je ervoor zorgen dat studenten actief meedoen aan een groepsdiscussie? In deze cursus experimenteer je met verschillende werkvormen om discussies te stimuleren en oefen je met het geven van instructies. Daarnaast krijg je inzicht in jouw manier van communiceren in een discussie tussen studenten.
Direct inschrijven
Handig om te weten
Voor wie? |
|
Alle docenten, met name docenten die hun BKO nog niet hebben afgerond |
Voorkennis |
|
Geen specifieke voorkennis vereist |
Gevraagde tijdsinvestering |
|
1 dagdeel van 4 uur |
Begeleider |
|
TLC Centraal opleider |
Groepssamenstelling |
|
Minimaal 7, maximaal 12 deelnemers |
Data |
|
- Woensdag 15 februari 2023 (09:00 – 13:00) – Nederlands
- Dinsdag 30 mei 2023 (13:00 – 17:00) – Engels
|
Locatie |
|
On campus / online (afhankelijk van maatregelen) |
Toelichting programma
In deze bijeenkomst ga je met name zelf oefenen door discussies tussen collega’s te modereren. Dat doen we aan de hand van verschillende activerende werkvormen. Je geeft elkaar feedback op het geven van instructies en de manier van communiceren.
Het doel hiervan is dat jij aan de hand van je lesdesign en je manier van communiceren studenten kunt stimuleren om actief bij te dragen aan discussies in de les. Daarnaast leer je op deze manier hoe studenten nieuwe inzichten op kunnen doen.