Cursussen
Bekijk het professionaliseringsaanbod voor docenten per faculteit.
Inspiratie van collega-docenten
Lees Teacher Stories van collega-docenten.
Onderwijsinnovatie en beurzen
Leer over initiatieven en beurzen waarmee docenten innovatieve ideeën realiseren.
TLC-Centraal
Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
Economie & Bedrijfskunde
Faculteit der Geneeskunde
Faculteit der Rechtsgeleerdheid
Faculteit der Geesteswetenschappen
Faculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Hieronder zie je het aanbod specifiek gericht op docenten van jouw faculteit.
In deze workshop verken je het gebruik van games in je onderwijs. Je doet mee aan games en ervaart zelf hoe je studenten op een leuke en inspirerende manier bij de leerstof betrekt. Ben jij klaar voor het volgende level?
Je bouwt aan concepten, samenwerkingen, processen en gaat in dialoog op zoek naar een gedeelde betekenis. Ben jij klaar om jouw toekomst te bouwen?
In deze inleidende workshop in Embodied learning verkennen we wat belichaamd leren kan inhouden en hoe het zich verhoudt tot het traditionele onderwijs.
Leer hoe je je tentamenresultaten na afname kunt interpreteren en hoe je de betrouwbaarheid van het tentamen nog kunt verbeteren.
Leer hoe je heftige discussies in de les kunt faciliteren.
Leer de principes van ‘deep democracy’ te gebruiken om betere discussies te voeren en betere beslissingen te nemen.
Leer meer over de mogelijkheden van GenAI en hoe toetsen die niet onder supervisie worden uitgevoerd, worden beïnvloed.
Ontdek de kracht van storytelling in de academische wereld met deze gespecialiseerde cursus over educatieve storytelling.
Leer hoe je je skills in het maken van kennisclips kunt verbeteren.
Leer hoe je de motivatie en het zelfstandig studiegedrag van studenten activeert.
Leer meer over de basisprincipes van hoe AI werkt, de voordelen en gevolgen van het gebruik ervan en strategieën om deze te benutten en/of te beperken.
Hoe rustige, introspectieve en intersubjectieve leeractiviteiten te introduceren in universitair onderwijs.