- Communiceer expliciet over het doel van de toets(en) binnen Canvas: is het gericht op het oefenen van de leerstof, het oefenen van tentamenvragen of wordt de toets deels beoordeeld?
- Bedenk of de studenten de correcte antwoorden meteen mogen inzien: wil je hen direct na het maken van de toets deze mogelijkheid geven? Of wil je juist dat dit pas later in een college wordt besproken, in bijvoorbeeld kleinere studentgroepen?
- Bedenk daarnaast hoe je de antwoorden in je onderwijs verwerkt. Wat doen de studenten of wat doe jij met de input? Gebruik je de resultaten bijvoorbeeld voor een discussie? Je kunt er ook voor kiezen om de resultaten te gebruiken als uitgangspunt van je instructie. Zo wordt je instructie effectiever en efficiënter1.
1Schildkamp, K., van der Kleij, F. M., Heitink, M. C., Kippers, W. B., & Veldkamp, B. P. (2020). Formative assessment: A systematic review of critical teacher prerequisites for classroom practice. International Journal of Educational Research, 103, 101602.