Workshop: Welke activerende werkvorm past bij mijn onderwijs?

Workshop

Wil je studenten actiever betrekken bij de leerstof? Of heb je op een toetsingsmoment gemerkt dat het rendement van je onderwijs beter zou kunnen? Dan is het inzetten van activerende werkvormen wellicht een optie voor jou.  Een activerende werkvorm zet de student zelf aan tot denken en betrekt de student actief in het eigen leerproces. Hoe kan je ervoor zorgen dat je meer dan interactief onderwijs aanreikt? Wat maakt een werkvorm activerend? Voor de keuze van een geschikte activerende werkvorm is het belangrijk dat deze in relatie staat tot je leerdoel en toetsing. In deze workshop ga je aan de slag met het kiezen van geschikte activerende werkvormen voor jouw onderwijs. Je leert hoe je activerende werkvormen het beste kunt laten aansluiten op je onderwijs en je krijgt praktische tips over hoe en waar je geschikte activerende werkvormen kunt vinden.

Datum 17 april 2023 van 14.30 tot 16.30 uur
Docent(en) Ellen Bosnak
Locatie Amsterdam UMC locatie AMC

Resultaat

• Je kan uitleggen met welk doel je activerende werkvormen in je onderwijs kan inzetten.
  • Je hebt een lesopzet gemaakt waarin je een of meer activerende werkvormen in je onderwijs gaat toepassen.

Deze wordt nog bepaald.

Je kunt je aanmelden via het inschrijfformulier.
Naar het inschrijfformulier

Heb je vragen hebt of wil je bijvoorbeeld deze activiteit samen met een groep collega’s volgen, neem dan contact op via
TLC-FdG