Welke aanpassingen kan je doen in je onderwijs zodat je lessen activerend en motiverend zijn voor de studenten? Welke werkvormen (al dan niet met behulp van ICT) kan je hiervoor inzetten als docent? In deze workshop leer en ervaar je de onderwijskundige principes van blended leren en flipped classroom. We gaan op een actieve manier aan de slag met je eigen onderwijs. Dus neem je leerdoelen / voorbereidende opdrachten / powerpoint mee zodat we dit als uitgangspunt kunnen nemen.
Datum |
14 juni 2023 15.00 – 17.00 |
Docent(en) |
Vincent Odekerken |
Locatie |
Amsterdam UMC-locatie AMC |
Resultaat
- Je kan uitleggen hoe de onderwijskundige uitgangspunten van blended leren en het flipped classroom principe de betrokkenheid van studenten bij je onderwijs kunnen vergroten.
- Je hebt ideeën en/of uitwerkingen over hoe je studenten nog beter bij je onderwijs kunt betrekken en kan aansluiten op de voorbereiding van de studenten.
Voorbereiding
Als voorbereiding op deze workshop maak je een voorbereidingsopdracht waarin de theorie van blended leren en flipped classroom wordt toegelicht. Vervolgens pas je deze theorie toe door één van je eigen onderwijsmomenten “blended” te maken.
Aanmelden
Je kunt je aanmelden via het inschrijfformulier.
Naar het inschrijfformulier
Als je vragen hebt of bijvoorbeeld deze workshop samen met een groep collega’s wilt volgen, neem dan contact op met Karline Timmermans via
TLC FdG