In deze workshop zal je een kritische blik werpen op je eigen vak en onderzoek je hoe GenAI hier mogelijk een positieve of beperkende invloed kan hebben in het kader van de onderwijsvisie. Er wordt verder gekeken dan simpele prompts en aandacht gegeven aan de impcat van GenAI op onze bredere vakdidactiek: Welke principes wil jij hanteren bij het integreren van AI in je vak? Wanneer is AI-vrij onderwijs wenselijk?
De workshop bestaat uit een open dialoog, een casuspresentatie over evenwichtige vakdidactiek en een interactieve ontwerpactiviteiten met behulp van de GenAI-integratiematrix. Het doel is om te reflecteren op waarom en wanneer je GenAI in zijn volle potentie gebruikt.
In deze workshop:
- Analyseer je wanneer en op welke wijze GenAI het leerproces in je vak ondersteunt of juist tegenspeelt.
- Formuleer je een vakdidactische visie ten aanzien van GenAI binnen het kader van de onderwijswaarden. Denk aan het opzetten van o.a. reflectieve activiteiten die het kritisch denken en de menselijke factor in stand houden.
- Ontwerp je vak elementen en/of pas je vak elementen aan met behulp van de GenAI-intergratiematrix,
- Heb je de ruimte om inzichtvolle dialogen aan te gaan met collega’s en studenten over de ethische, ecologische en educatieve dimensies van het gebruik van GenAI.
| Doelgroep |
|
Alle docenten |
| Aantal deelnemers |
|
Geen maximum |
| Taal |
|
Engels |
| Tijdsinvestering |
|
2 uur |
| Trainer |
|
Dr. L. (Lela) Mosemghvdlishvili |
| Datum, tijd, locatie |
|
3 december, 11:00 – 13:00 uur (inclusief lunch) in REC A7.01 |