TLC-Centraal
ACTAAcademisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam
EBEconomie & Bedrijfskunde
FdGFaculteit der Geneeskunde
FdRFaculteit der Rechtsgeleerdheid
FGwFaculteit der Geesteswetenschappen
FMGFaculteit der Maatschapij- en Gedragswetenschappen
FNWIFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Een TeachMeet is een informele mini-conferentie waar docenten elkaar ontmoeten en good practices met elkaar uitwisselen om elkaar te inspireren. Het is een populair concept dat wereldwijd wordt toegepast voor en door docenten om van en met elkaar te leren. Tijdens iedere TeachMeet staat een specifiek thema centraal en passeren 4 tot 5 korte presentaties de revue met afsluitend een gezamenlijke borrel. Uitwisseling, inspiratie en ontmoeting zijn de kerningrediënten. |
TLC Netwerk organiseert dit academisch jaar een pilotserie van 4 TeachMeets.
Onderstaand vind je de data tot aan de zomer van 2024. Noteer het alvast in je agenda!
Locatie: Spui 25 Tijd: 15.00-17.00 uur. Aansluitend borrel.
De voertaal van de TeachMeet is Engels. |
Community Engaged Learning (CEL) is een groeiende ervaringsgerichte onderwijsvorm die helpt om de maatschappelijke betrokkenheid van studenten in het onderwijs te verankeren. Bij CEL werken studenten, docenten en externe partners samen aan maatschappelijke vraagstukken. Voor studenten een mooie manier om hun academische kennis toe te passen en een brug naar de praktijk te slaan. Docenten kunnen op deze manier hun onderwijs/onderzoek valoriseren. CEL versterkt de driehoeksrelatie tussen onderwijs, onderzoek en maatschappij en kan op veel manieren worden toegepast.
Kom ook 30 mei en laat je inspireren door collega-docenten die Community Engaged Learning inzetten en zo valorisatie en ervaringsgericht onderwijs laten samenkomen.
Heb jij een good practice die je wilt delen of ken je een collega die een interessant verhaal heeft? Neem contact op met Els Weerstra (e.weerstra@uva.nl).
Houd deze pagina in de gaten! Meer sprekers worden snel aangekondigd!
Onderwerp | Docent | |
Community Archaeology in Rural Environments on the Island of Terschelling | Heleen van Londen | Faculty of Humanities | |
Amsterdam Living Case Lab: where theory meets practice | Marina Khoroujenko | Economics and Business | |
Holy Shit: Using Community-Engaged Learning to Close the Food Cycle | Claire Paulissen | Faculty of Science |
Collega-docenten deelden hun ervaring en good practices met genAI in het hoger onderwijs. Kon je niet aanwezig zijn en wil je meer weten over de presentaties? Neem gerust contact op met de docenten die hun ervaringen hebben gedeeld.
Onderwerp | Docent | |
GenAI for class preparation | Martin Duchac | PPLE | |
Energy savers | Ivana Bušljeta Banks | FMG | |
GenAI for brainstorming and as virtual stakeholders | Morten Strømme | Science | |
Teaching and Assessing Academic Writing in Times of GenAI |
Joost Krijnen | AUC |
Collega-docenten deelden hun ervaring en good practices met Gamification in het hoger onderwijs. Kon je niet aanwezig zijn en wil je meer weten over de presentaties? Neem gerust contact op met de docenten die hun ervaringen hebben gedeeld.
Onderwerp | Docent | |
How to escape a boring lecture: an educative escape game | Pieter Walstock | Amsterdam UMC | |
Building Theory: Utilizing LEGO Serious Play for In-Depth Discussions on
Theoretical Concepts with Students |
Agnes Akkerman | Law Faculty | |
Escaping the communication gap | Adriana Zoutman | Amsterdam UMC | |
Game of Traits: a cardgame to explain trait-based ecology | Dedmer van de Waal | Science Faculty | |
The Call’: Engaging Students Through Interactive Video Experiences | Jeroen Lemmens | Faculty of Social and Behavioural Science | |
Game theory experienced: speedy online games for large classrooms | Aljaz Ule | Faculty of Economics and Business |
Onderwerp | Docent | |
Story Telling: On Being Imperfect | Gabor Linthorst | Faculty of Medicine | |
Including stories to histories | Jouke Turpijn | Faculty of Humanities | |
Building imaginative ‘muscle’ through sensory storytelling: a designathon workshop
for Higher Education. |
Ydwine Zanstra | Amsterdam University College (AUC) | |
On Videographic Criticism: Audiovisual Essays in Teaching and Research | Jaap Kooijman | Faculty of Humanities |
Deelnemer TeachMeet 23 oktober: ‘Ik heb in deze bijeenkomst meer geleerd over genAI dan in het afgelopen halfjaar.’ |