TeachMeet: get inspired

Uitwisseling, inspiratie & ontmoeting

Een TeachMeet is een informele mini-conferentie waar docenten elkaar ontmoeten en good practices met elkaar uitwisselen om elkaar te inspireren. Het is een populair concept dat wereldwijd wordt toegepast voor en door docenten om van en met elkaar te leren. Tijdens iedere TeachMeet staat een specifiek thema centraal en passeren 4 tot 5 korte presentaties de revue met afsluitend een gezamenlijke borrel. Uitwisseling, inspiratie en ontmoeting zijn de kerningrediënten.

Meld je aan voor de volgende TeachMeet!

Teachmeets 2023 - 2024

TLC Netwerk organiseert dit academisch jaar een pilotserie van 4 TeachMeets.

Onderstaand vind je de data tot aan de zomer van 2024. Noteer het alvast in je agenda!

Locatie: Spui 25

Tijd: 15.00-17.00 uur. Aansluitend borrel.

• 30 mei 2024

De voertaal van de TeachMeet is Engels.

Kom naar de TeachMeet over Community Engaged Learning

30 mei in Spui25

Community Engaged Learning (CEL) is een groeiende ervaringsgerichte onderwijsvorm die helpt om de maatschappelijke betrokkenheid van studenten in het onderwijs te verankeren. Bij CEL werken studenten, docenten en externe partners samen aan maatschappelijke vraagstukken. Voor studenten een mooie manier om hun academische kennis toe te passen en een brug naar de praktijk te slaan. Docenten kunnen op deze manier hun onderwijs/onderzoek valoriseren. CEL versterkt de driehoeksrelatie tussen onderwijs, onderzoek en maatschappij en kan op veel manieren worden toegepast.

Kom ook 30 mei en laat je inspireren door collega-docenten die Community Engaged Learning inzetten en zo valorisatie en ervaringsgericht onderwijs laten samenkomen.

Meld je aan

Deel jouw good practice en meld je aan als spreker!

Heb jij een good practice die je wilt delen of ken je een collega die een interessant verhaal heeft? Neem contact op met Els Weerstra (e.weerstra@uva.nl).

Sprekers op 30 mei

Houd deze pagina in de gaten! Meer sprekers worden snel aangekondigd!

Onderwerp     Docent
  Community Archaeology in Rural Environments on the Island of Terschelling   Heleen van Londen | Faculty of Humanities
  Amsterdam Living Case Lab: where theory meets practice   Marina Khoroujenko | Economics and Business
 Holy Shit: Using Community-Engaged Learning to Close the Food Cycle   Claire Paulissen | Faculty of Science

Waar gingen de vorige TeachMeets over?

TeachMeet 23 oktober 2023: ‘Operation AIpplication’

Collega-docenten deelden hun ervaring en good practices met genAI in het hoger onderwijs. Kon je niet aanwezig zijn en wil je meer weten over de presentaties? Neem gerust contact op met de docenten die hun ervaringen hebben gedeeld.

GenAI for class preparation   Martin Duchac | PPLE​

(m.duchac@uva.nl)

Energy savers   Ivana Bušljeta Banks | FMG

(i.busljetabanks@uva.nl)

GenAI for brainstorming and as virtual stakeholders   Morten Strømme | Science

(M.H.Stromme@uva.nl)

Teaching and Assessing Academic Writing in Times of GenAI

Joost Krijnen | AUC  ​

(f.j.krijnen@auc.nl)

TeachMeet 31 januari 2024: 'Gamification'

Collega-docenten deelden hun ervaring en good practices met Gamification in het hoger onderwijs. Kon je niet aanwezig zijn en wil je meer weten over de presentaties? Neem gerust contact op met de docenten die hun ervaringen hebben gedeeld.

Onderwerp     Docent
  How to escape a boring lecture: an educative escape game    Pieter Walstock | Amsterdam UMC

(p.a.walstock@amsterdamumc.nl)

Building Theory: Utilizing LEGO Serious Play for In-Depth Discussions on