Teacher Story: Esther Quaedackers

Inspiratie Faculty of Science

Deze keer een inspiratie vanuit de Faculty of Science. Esther Quaedackers, docent, ontwikkelaar en coördinator Big History, over haar ervaring met activerende werkvormen en wat werkt voor studenten en docenten bij (deels) online onderwijs.

Op dit moment vindt veel onderwijs weer op de campussen plaats, maar zijn er ook hybride vormen met online en on campus onderwijs. Afgelopen jaar hebben UvA-docenten veel ervaring opgedaan die waardevol is om met elkaar te delen. Bijvoorbeeld hoe docent Esther Quaedackers in haar Big History colleges en werkgroepen voor het IIS gebruik maakte van verschillende activerende werkvormen. Ze zette daarbij verschillende online tools in om de lessen motiverender, boeiender en interactiever te maken.

Deze nieuwe teaching story is opgesteld in de derde fase van het onderzoeksproject ‘Online en blended onderwijs aan de UvA’ onder leiding van prof.dr. Monique Volman. Dat leverde waardevolle inzichten in de grote verscheidenheid aan (online) onderwijsstrategieën om het leren van studenten te stimuleren en te begeleiden.

Zo kun je onderwijs activeren