Student Generated Content: Blog Kraakbeweging

In het kort

In dit project hebben studenten blogs geplaatst op een WordPress website. Hierbij reageerden ze ook op elkaars artikelen, als een vorm van peerfeedback.

Hoe laat je studenten de meerwaarde inzien van het (online) delen van hun wetenschappelijke inzichten?

Over dit project

Docent Tim Verlaan
Afdeling Geschiedenis
Opleiding BA Geschiedenis
Vak Geschiedenislab
Datum Januari 2018 – Februari 2018
Tool WordPress
Werkvorm Student Generated Content

In het Geschiedenislab verdiepen studenten zich in het werken met een specifieke bronsoort of historische onderzoeksmethode. Ze maken twee keer een keuze uit een breed scala aan werkgroepen, die qua thematiek kunnen variëren van het werken met oude handschriften tot en met mondelinge geschiedenis. Om hierbij aan te sluiten is gekozen voor:

Resultaten

Studenten deden ervaring op met publiceren op digitale platforms als WordPress en reageerden op elkaars werk in een gebruiksvriendelijke omgeving. Het project zorgde ervoor dat ze de meerwaarde inzagen van bloggen voor de verspreiding van hun wetenschappelijke inzichten.

Onderstaande bestanden (pdf) bevatten de projectaanvragen van Tim Verlaan:

Zelf aan de slag?

Neem contact met ons op via tlc-fgw@uva.nl.