Student Generated Content: ASCA Cities Project

In het kort

In dit project heeft ASCA een website gebouwd op wordpress, waarbij flexibiliteit, communicatie en controle over online identiteit belangrijk waren.

Hoe bouw je als onderzoeksinitiatief een website voor een breed publiek, waarin je je werk zichtbaar kan maken en activiteiten en resultaten open kan delen?

Over dit project

Docent Christoph Lindner
Afdeling Media Studies
Onderzoeksproject ASCA Cities Seminar Series
Datum 2017-2018
Tool WordPress
Werkvorm Student Generated Content

Het ASCA (Amsterdam School for Cultural Analysis van de Universiteit van Amsterdam) Cities Project is een onderzoeksinitiatief voor samenwerking tussen wetenschappers, onderzoeksstudenten en professionals die geïnteresseerd zijn in de analyse van steden. Het project is met name gericht op de culturele en interdisciplinaire analyse van steden. Het beoogt de ontwikkeling van nieuwe theoretische kaders en onderzoeksmethoden voor stedelijke analyse, en het is bedoeld om ons begrip van steden te verdiepen door buiten de historische, geografische en culturele grenzen te denken.

Het was voor het project belangrijk om een website te bouwen die de verschillende behoeften tegemoet kwam. Het zou ons meer flexibiliteit en controle geven over onze online identiteit en communicatie dan de UvA-website dat kon bieden. Bij dit project is gebruik gemaakt van:

Resultaten

Sinds het opzetten van de website ontvangen we meer onderzoeksaanvragen en bereiken we een breder publiek binnen en buiten de universiteit. De website staat ons toe om ons werk zichtbaarder te maken en onze activiteiten en resultaten open en effectief te delen.

Zelf aan de slag?

Neem contact met ons op via tlc-fgw@uva.nl.