Met welk doel zet je Wooclap in?

Interactie in jouw colleges

Wooclap is een audience response tool waarmee je de interactie in je colleges eenvoudig kunt verhogen. Vanaf augustus 2021 heeft de UvA hier een licentie voor. Met Wooclap kun je je studenten veel verschillende vragen stellen die zij via hun mobiel of laptop invullen. Denk bijvoorbeeld aan open-, meerkeuze- of poll-vragen. De studenten kunnen de vragen zelfs asynchroon invullen, zodat je deze bij aanvang van je colleges kunt gebruiken.

Ben je benieuwd voor welke doelen je Wooclap in je onderwijs kunt inzetten? Bekijk dan het overzicht met vragen hieronder. Wil je weten hoe deze tool precies werkt? Bekijk dan de pagina van Wooclap.

Inspiratie voor vragen in Wooclap

Je kunt Wooclap op talloze manieren inzetten in je onderwijs. Ben je benieuwd welke soort vragen je kunt stellen met welk doel? Bekijk dan het overzicht hieronder.

Je vindt per fase van een bijeenkomst verschillende ideeën voor vragen. In de linkerkolom lees je de verschillende doelen waar je een voting tool voor kunt inzetten. In de rechterkolom vind je per doel verschillende mogelijke vraagtypen in Wooclap met een passend voorbeeld.

Aan het begin van je college

Tijdens je college

Aan het eind van je college